Full version: köp
ireasb
Jag letar med ljus och lykta efter exemplar av robinia pseudoacacia och den verkar inte finnas att få tag i. Har du möjligen funderat på att sälja något exemplar? Var i Sverige bor du?
Jag bor i mälardalen och har stuga på norra Öland och uppe i Trollskogen så finns det en hel armé med dessa otroligt vackra träd. Tyvärr har de inget till salu.
Hör gärna av dig.

Mvh Ireasb
jegi
Prova Egnérs prydnadsväxter.
Åsa, mälardalen zon 2
+Robinia är ju ganska vanligt, men det är ofta beställningsvara så har man bara knatat runt i trädgårdsbutikerna brukar man inte hitta det, man brukar behöva prata med personalen och beställa.
Huggorm
Jag har fem stycken i kruka på fönsterbänken just nu. Tyvärr bor jag på västkusten, så det blir väll för långt att åka men annars hade jag kunnat skänka bort en. Dom är väldigt lätta att dra upp från frö, och växer snabbt. 70-80cm har två av mina växt i år, och dom grodde i januari tror jag. Dock har dom blivit väldigt rangliga i brist på ljus, det är nog det mest ljuskrävande träd jag stött på
Janne56
Jag har ett antal robiniaplantor, som jag sådde i fjol. De är 3-6 dm höga. Jag bor i Västervik och denna världsmetropol passerar du ju på vägen mellan Stockholm och Öland. Det är bara att hälsa på och sno med sig en planta, när du transporterar dig mellan Stockholm och Öland.
Hälsningar Janne56
ireasb
CITAT (Janne56 @ 10-05-2010, 18:01) *
Jag har ett antal robiniaplantor, som jag sådde i fjol. De är 3-6 dm höga. Jag bor i Västervik och denna världsmetropol passerar du ju på vägen mellan Stockholm och Öland. Det är bara att hälsa på och sno med sig en planta, när du transporterar dig mellan Stockholm och Öland.
Hälsningar Janne56

Det låter toppen - jag åker hem från Öland nu på lördag eller söndag. Maila mig gärna din adress och om det passar att jag dyker upp nåpon av dessa dagar.
irene.asberg@vasterled.enkoping.se

TACK så länge.
Ezereht
Var det inte nån som klagade så på att robinia hade spritt sig så i deras trädgård nyss? Funderar om det är invasivt och man ska tänka på vart man planterar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon