Full version: hur binda upp?
Davsan
Hej!!
Har för första gången i år fixat till två stycken pallkrage odlingar och är verkligen nybörjare med allt som har med trädgård o göra. Men man måste testa för o lära sig smile.gif
Nú undrar jag bara hur jag på enklast möjliga vis binder upp mina sockerärtor???
Är det svårt att så typ "västeråsgurka" (alltså såna man lägger in) från frö ute på friland???

Spännande sommer det kommer bli....rädisorna och salladen har redan börjat grö....så det är allt lite liv i pallkragarna smile.gif

Åsa, mälardalen zon 2
Sockerärtor klättrar själv med klängen så man behöver inte binda upp, det är bara att trycka ner lite pinnar jag brukar ta pinnar från buskar och träd (i egen trädgård), såna som inte brukar rota sig då man trycker ner dom som ex. pil gör. Hittar man pinnar på marken i skogen kan man ju även ta dem.

Det är inte svårt att så gurka bara det inte är kallt i jorden det bör vara +12-15C minst i jorden då man sår, man kan även förkultivera plantor som man planterar ut när risken för frost är över (efter avhärdning såklart).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon