Full version: Ciliamatör
Sollan A
Blev med två chilplantor på mässan (förstår inte hur det gick till...) En av dem har nu satt blomknopp. Törs jag släpa ut dem på dagarna nu eller måste det bli varmare? Jag kånkar tomater ut och in sedan två veckor tillbaka men vet inte hur det går med chilin. Och paprikan som jag också är nyis på...
kulnog
Jodå, de går jättefint att ha dem ute under dagarna. Tänk bara på att avhärda dem lugnt, börja med någon timme ute per dag o förläng gradvis. Låt dem stå i skugga/halvskugga i början så de inte bränner sig.
Sollan A
Avhärdningen är det inga problem med, däremot kylan... det är ca 6 grader på dagarna nu och jag undrar om det är för kallt?
Preussen
CITAT (Sollan A @ 10-05-2010, 17:47) *
Avhärdningen är det inga problem med, däremot kylan... det är ca 6 grader på dagarna nu och jag undrar om det är för kallt?

6 grader är inget som gynnar plantorna. de har det nog bättre inomhus.
Pata
Härligt att du fick med dig plantor från mässan, om det var älvsjömässan så kanske var det mig du köpte av:)

6 grader är för kallt för all chilepeppar, chili vill minst ha 15 grader på dagarna. För att fruktsättningen ska lyckas bör temperaturen närma sig 20 grader.
Sollan A
Tack, då får de vänta inomhus ett tag till då...
Jag vet faktiskt inte var jag köpte dem, det fanns chili i alla upptänkliga sorter. Verkar vara "hemuppdragna" med klisterlappar på krukorna. Chilisällskapet kanske?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon