Bee
Jag hittar ingen notering om Lisebergs Trädgårdsdagar 2010 under rubriken "Evenemang", så jag skriver här.
Jag var där. Lite blåsigt (ok. rätt blåsigt då då!) men uppehåll. Jag har aldrig varit där förut så det var en ny upplevelse.
Det var kul! Väldigt mycket folk och många utställare. Väldigt mycket växter och med tanke på att tempen ligger runt 9-10+ så är det tveksamt var man skall placera det man köper. Perennerna är ok att stoppa i marken men vad gör man med anuellerna?
Jag kom därifrån med några perenner och på väg ut såg jag Krupkes stånd ( Guldsmedsgården )
och där blev jag sjuk! Milde så sjuk jag blev! Det var en trädgårdspion mitt hjärta föll handlöst för. Jag behövde ingen mer. Den jag har är 10 år och behöver egentligen flyttas på men det finns ingen plats någon annan stans, och absolut inte för för fler! Det blev "Shima Nishiki", en röd/vit randig buskpion. Dyr var hon men nu är hon planterad. På bästa stället! Det gäller ju att prioritera! Hm. Om några år vet vi om det var ett bra köp.
Maken var med. Hans synpunkt på det hela var att eftersom det var 85% (minst) damer så hade han förväntat sig mer hänsyn. Det var tvärtom! Damerna var mer benägna att armbåga sig fram än på traditionellt manliga utställningar där trängsel inte är något problem, man visar hänsyn hel enkelt. Det gjorde man inte här! Jag kan bara hålla med honom, det var så.
Är det någon mer Odlait som har varit där och hur är era synpunkter?
Alba
Jag antar att du fick se mycket vackert.
Tänk så mycket "vill ha" det finns.
Jag blir lyrisk av att bara gå på Blomsterlandet - hur ska det då inte vara på Liseberg.

Din make vill nog aldrig mer följa med - han är avskräckt.
Helen i Piteå Zon 5
Har förstått att alla som var dit har upplevt, blivit hänförd, lyrisk och köpglada yes.gif Det fanns nog allt för att få en riktigt trevlig helg! Tyvärr så bor man för lååångt bort no.gif
Malin_MeL
Jag var där, men nja, visst det fanns massor av växter att köpa, men jag tycker att det var just lite för mycket kommers och för lite mässa. Tycker inte jag fick nåt vidare mycket för de 70 kronorna jag fick betala i inträde.

meeen, jag kommer nog gå nästa år oxå trots det, man e ju liksom växt-nörd, och det e ju alltid trevligt med utflykter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon