Full version: Snart 500 medlemmar
Eva i Skåne
10.000:e gästen på restaurangen blir bjuden på grattis middag (eller är det bara i Kalle Anka?)
10.000 medlemmar hos Odla Nu verkar vara ett väldigt stort steg och även till 1000 är det långt, men kanske den 500:e som registrerar sig kan bli någon hedersmedlem. Vad sägs? Det är inte långt dit i alla fall.
Virgo
Hej,

Hedersmedlem = gratis medlemsskap.
Egentligen inget att trakta efter här.
Nu vet jag ej hur många medlemmar det är här, men aktiva sådana är inte så många. Då menar jag sådana medlemmar som skriver inlägg minst 1 gång/vecka.

Däremot så finns det säkert hundratals som är i detta förträffliga forum minst en gång/vecka.
Senare när det blir sol o värme så blir det nog trångt här, eller vad tror ni?
Monique
Virgo,

jag tror som du: När våren kommer så är det proppfullt i forumet.
Framförallt i Pallkrageklubben. rolleyes.gif
Cilla
Ja men till våren är det också tid för ombyte., Vi är några som inte hinner alls när solen börjar värma upp jordarna!

Kul idé att uppmärksamma 500:e medlemmen förresten. Allt sådant firande av varandra är jag för! Samma sak skulle man kunna göra när webmastrarna gjort sitt xxx:e svarsinlägg. Men det kanske vi ska snacka om i mail så det blir en liten överraskning.

Cilla
Virgo
CITAT
Samma sak skulle man kunna göra när webmastrarna gjort sitt xxx:e svarsinlägg.

hmmm..! Konstigt!, var inte du emot visning av antal inlägg?
Eller minns jag galet?
Cilla
CITAT (Virgo @ 19-12-2002, 12:18)
CITAT

hmmm..! Konstigt!, var inte du emot visning av antal inlägg?

Bra minne Wilhelm! Med liten nyansering: Det var de gröna rutorna jag tyckte var löjeväckande. Och jag är skeptisk till den information som visas VARJE GÅNG man gör ett inlägg (i vänster vid varje inlägg), dvs sådant som upprepar sig i all oändlighet.

Jag är mer positiv till sådant som underlättar att man hittar inlägg (sökfunktioner), att alla spontant kan skriva där de får inspirationen (inte behöver leta upp "rätt ställe"), att det är enkelt att lägga in bilder osv.

Men som du märker störs jag inte mer av onödiga blippar och knappkrångel än att jag deltar. Dessutom tycker jag att webmastrarna gör ett bra jobb för att tillsammans med många utveckla sajten.

Cilla
Berith
Jamen Cilla, lite skojsigt blir det väl när du får tre blippar före alla oss andra? rolleyes.gif
Och att det är lätt att lägga in bilder har du ju verkligen kommit på! rolleyes.gif
Det tog lite tid men nu har du fått upp farten!

Jag har fortfarande inte fått svar på frågan om det där med 'breda inlägg'...
Virgo
Hejsan,

CITAT
Det var de gröna rutorna jag tyckte var löjeväckande
Ja dom är inte roliga, stjärnor i olika färger är mycket roligare.

CITAT
att alla spontant kan skriva där de får inspirationen (inte behöver leta upp "rätt ställe"), att det är enkelt att lägga in bilder osv.

Det är oxå bra att "samtalsämnen" inte byts så ofta i en tråd, precis som på en syjunta, där alla pratar i mun på varandra och hör vad alla säger.!! tongue.gif

Men sökfunktionen funkar väl?
Cilla
Ursäkta Berith, jag har inte sett inlägget om breda inlägg! Tack för påminnelsen.

Och OK Wilhelm, låt oss inte ha så mycket fria associationer... tongue.gif
Skämt åsido, jag ser att många vågar låta en diskussion gå över i en annan också om ämnet kommer att bli ett annat, så i praktiken tycker jag detta funkar.

Nu ska jag gå över till julstök. Hoppas ni får en vacker och härlig julhelg!

Cilla
Berith
CITAT (Cilla @ 21-12-2002, 15:50)
Ursäkta Berith, jag har inte sett inlägget om breda inlägg! Tack för påminnelsen.

Jag väntar fortfarande på svaret!
nina L
...jasså, Wilhelm så du brukar gå på syjuntor.... tongue.gif
Cilla
CITAT (Berith @ 22-12-2002, 01:48)
CITAT
Jag väntar fortfarande på svaret!

...och det skrev jag ju. Håller med dig om att vi släpper detta nu, det har blivit rundgång och lyssnandet är kanske inte på topp i ämnet.

Ha en god jul!

Cilla
Berith
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Jag kom på det!
(Det var egentligen dottern som fick den ljusa idén där här gången!)
Du menar inte breeeeeeda inlägg, du menar låååååånga inlägg!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Åh, vad skönt!
Nu kan jag släppa det här och önska dej Cilla en riktigt God Jul!
Och alla andra också som har haft tålamod
med den här diskussionen fram och tillbaka.
God Jul alla!

Eva i Skåne
498 medlemmar är vi idag. Ska det bli 500 före nyår?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon