Full version: Ändrat lösenord!
Gunvor Nilsson
Har samtliga forummedlemmar fått nya lösenord som ändrats utan att man fått uppgift om det? Eller är det bara jag?
Mitt självvalda lösenord var plötsligt inte aktuellt (för mej var det lätt att komma ihåg) Nu har jag ett låååångt, svårihågkomligt "lösenord" för att logga in i forumet och ett annat svårihågkomligt, låååångt "lösenord" till albumsidorna. Efter många om och men så lyckades jag bli inloggad igen efter juluppehållet!
/Gunvor wub.gif
Fialotta
Hej Gunvor!

Välkommen tillbaks...näää...jag har samma lösenord hela tiden...
men ett långt för albumet..va konstigt att ditt inte fungerade,
kanske Ingemar dyker upp och förklarar varför unsure.gif

God fortsättning till dig wub.gif
Berith
Jag har också kvar mitt gamla. ohmy.gif Visserligen ändrade jag min email-adress häromdan och då kom det en bekräftelse på det och ett nytt lösenord. Såg ut som ett långt svärord. huh.gif Jag fick logga in en gång med det nya och sen kunde jag ändra tillbaka till mitt gamla vanliga.

Så om det är nån som har ett långt svårkomihågligt lösenord kan man byta till ett som man själv har valt. Tror jag i alla fall att man kan.... unsure.gif
Ingemar
CITAT (Gunvor Nilsson @ 07-01-2004, 15:40)
Har samtliga forummedlemmar fått nya lösenord som ändrats utan att man fått uppgift om det? Eller är det bara jag?
Mitt självvalda lösenord var plötsligt inte aktuellt (för mej var det lätt att komma ihåg) Nu har jag ett låååångt, svårihågkomligt "lösenord" för att logga in i forumet och ett annat svårihågkomligt, låååångt "lösenord" till albumsidorna. Efter många om och men så lyckades jag bli inloggad igen efter juluppehållet!
/Gunvor  :wub:

Jag har inte ändrat något ohmy.gif

Om man begär ett nytt lösenord för att man glömt det gamla får man ett lååååååångt som är omöjligt att komma ihåg. Jag antar att du av någon anledning inte kom in med ditt gamla och begärde ett nytt?

Men det är precis som Berith säger, det är bara att byta. I forumet går du in i din kontrollpanel där hittar du länken "Ändra lösenord". I albumet finns det under "Inställningar".

Får du inte rätt på det själv så fixar jag det.
Gunvor Nilsson
Tack Ingemar! När inte datorn tog mitt gamla lösenord så klickade jag på 'jag har glömt mitt lösenord. Klicka här' och då fick jag det nya via mejlet, därför trodde jag att det var du som satt där "bakom draperiet" och bytte till lite klurigare lösenord typ svordomsramsa laugh.gif
Nu har jag bytt så jag har ett lättkomihåg lösenord igen!
/Gunvor
Eva Swahn
Lösenord? Va? Det har inte jag nått - vad jag vet, inte något jag använder i alla fall.

Jag är nog en riktig tönt.
Gunvor Nilsson
Du kanske aldrig loggar ut dej? Och då behöver du ju inte logga in dej igen för då måste man skriva det lösenord du skrev in när du registrerade dej - syns bara som små stjärnor ********! Tönt? Näää då!
tongue.gif
/Gunvor
Ingemar
CITAT (Eva Swahn @ 07-01-2004, 18:27)
Lösenord? Va? Det har inte jag nått - vad jag vet, inte något jag använder i alla fall.

Jag är nog en riktig tönt.

biggrin.gif
Susanne i Linköping
wub.gif Ingemar ska ha en guldstjärna i boken för att han inte lagrar våra lösenord i klartext, utan skickar ett helt nytt när vi glömt våra gamla.

Företaget Skistar gjorde tvärt om, struntade helt i datasäkerheten och gjorde (adresserade) reklamutskick där de tryckte kundens lösenord på en sida!!! I klartext!!! Tänk om någon använder samma lösenord till deras hemsida som till sina bankärenden, till exempel! När jag skickade e-post och klagade brydde de sig inte om att svara. mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon