EvaNilsson
Har planterat två st klematis i en zinkbalja. Har dock hört att de inte vill ha direkt solljus på jorden och att man med fördel kan plantera annat däri som täcker jorden. Undrar därför om örter skulle kunna vara ett alternativ att blanda med klematis, typ basilika, persilja, timjan...
tacksam för svar.

/Eva
fuchsian
Det verkar vettigt om det går. Jag har haft sommarblommande tidiga blommor som jag har planterat mot den kala delen, men har funderat också att ha något mer permanent framför mina klematisar.
Jag brukar täcka den rotdelen på hösten vad som finns och innan vårsolen kommer så lägger jag antingen frigolitbit eller annat som skuggar den kala delen tills perenna har vuxit upp. ... fuchian ....
Blomfrun
Malört är jättebra att plantera framför klematis. Växer snabbt på våren och kan klippas hur och när som helst.
fuchsian
Tack blomfrun,

Det blir att åka till stan och köpa efter helgen. för säkerhets skull till flera klematisar. ...fuchian....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon