Nu på lördag (15/5) kl 10-13 är det växtmarknad vid Aröds kvarn utanför Ljungskile. Från samhället kör ni gamla E6 mot norr och svänger av mot naturreservatet Funneshultssjön. Massor av roliga växter kommer att säljas. Arrangör är Trädgårdsamatörerna i Bohuslän-Dalsland i samarbete med Ljungskileortens hembygdsförening som säljer gott fika samt nymalet mjöl från kvarnen.
På söndag (16/5) kl 11-13 har Tjörns trädgårdsförening en växtmarknad på Bräcke hembygdsgård. Från Stenungsund kör ni över broarna och fortsätter väg 160 mot Sundsby. Där svänger ni åt vänster, förbi säteriet och så smånigom in på en mindre väg mot hembygdsgården. Även där säljs massor av trevliga växter och hembygdsföreningen står för gott fika. Poängpromenad och lotteri blir det också.
Välkomna!!!
Olle
Eva i Höga
11-05-2010, 07:32
Tack för tips Olle! Ska försöka hinna till Tjörn innan kl 13!
KarinSKARA
11-05-2010, 10:35
Tack för tippset.
Får se om vi hinner, det är öppna trädgårdar i Skene också
VARFÖR kommer allt roligt på samma dagar och tider
Ni är välkomna!

Olle
Nu börjar det snart i Aröd!

Olle
Trots dåligt väder blev det en riktigt lyckad marknad för min del. Av de ca 30 växterna jag hade med mig var bara fyra kvar när det var slut. Det kan ha berott på bristande konkurrens, för vi var bara sju som sålde. Fem anmälda hade backat ur. Men även de andra hade fina växter och köpare saknades inte. Jag köpte en kruka guldlök (Allium moly) och en praktnejlika (Dianthus superbus).
[attachment=49992:V_xtmarknad.jpg]
Nu ska jag plocka ihop växter till marknaden på Tjörn i morgon.

Olle
Eva i Höga
15-05-2010, 14:45
Så roligt att du blev av med de flesta växterna och att du fick lite nytt också. Ska försöka hinna till Tjörn imorgon när jag åker hem.
Du är välkommen!

Olle
Så var ytterligare en trevlig växtmarknad avklarad, med nästan lika bra förtjänst. Jag fick också köpt ett lager med riktigt bra krukor!
[attachment=50051:V_xtmarknad.jpg]
Olle
ingrid fuxwall
16-05-2010, 18:11
Vad trevligt för dig
Min mor var där men köpte bara några få växter - alla kostade 30 kronor per styck - lite dyrt tyckte hon, men det var tydligen ett enhetligt pris - upphandlat
Att det förekom uppgörelser om priserna har jag svårt att tänka mig. Även om de som har varit med några gånger vet var nivån brukar ligga, har det varit fritt att ta vad man vill på alla marknader jag har varit med på. Mina växter kostade 20, 25 eller 30 kr alltefter storlek. Det är trots allt inte gratis med krukor, jord, gödning o s v.
Olle
Eva i Höga
17-05-2010, 20:30
Som alltid kom jag försent, klockan var närmare tre när jag åkte förbi Sundsby! Undrar om jag ska hinna till någon växtmarknad iår?

Som tur är finns det ju plantskolor och handelsträdgårdar.
Dessutom hade du ju annat att tänka på har jag förstått.

Kanske kan du hinna till Henån 29/5 eller till I 17 i Uddevalla 5/6? Jag ska också sälja växter på en loppmarknad i Spekeröd 30/5 och på en hembygdsdag i Ödsmål 20/6.
Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.