Full version: Pionbuskar
sippan12
Buskarna fick förra året ca 7blommor som var ca 30cm i diameter. Underbara.
Nu har ena buske pg av att snön låg på den med isbitar, brett ut sig och har inga grenar rakt upp. Kan jag försöka binda, tvinga ihop den.
Den andra busken växer toppenfint.
Hur ska jag bäst sköta om mina raringar.
Sussie F-Flower
Du menar möjligtvis inte Rhododendron?
Pioner brukar komma från roten varje år...
Helen i Piteå Zon 5
Hej sippan12 och varmt Välkommen hit!
Det är nog Buskpioner du har och jag skulle försöka binda upp grenarna igen för att hjälpa till yes.gif Sen kan du ju till hösten binda ihop buskarna så dom inte 'faller' isär nästa vinter igen, vore synd ifall dom gick sönder. Lycka till!
Sussie F-Flower
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 10-05-2010, 23:26) *
Det är nog Buskpioner du har ......

slap.gif Jahaaaa... Förlåt mig Sippan! Jag tänkte inte längre än vad näsan räcker blush.gif

Hoppas det kommer att gå bra att få dom fina igen! wub.gif
sippan12
Javisst heter det väl buskpion jag vänder på buskarna smile.gif Jag provar era tips och tackar för svaren.
Jag var nyss ute o tittade på dem. De har ju redan knoppar stora som duvägg. Den ena hittade jag sju knoppar på den andra fem. Jag ska lägga in foto på dem när de blommar. Jag har foton sedan förra året men det är lite fusk om jag börjar med dem.
Vilka otroligt kraftiga grenar dessa buskar har. De står väldigt bra skyddade för vinden. Men blir som alla buskar större än man tror från början.
Sippan12
Helen i Piteå Zon 5
Härligt med buskpioner, ja, vill gärna se bilder då blommorna slår ut yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon