KajsaK
Hej,

Vet någon vad växten med mörka, stora, flikiga blad heter som var med i Äntligen hemma sist. De hade ett inslag om att kombinera sommarväxter, och programledaren sa "det här är en impomoea", men det är väl Blomma för dagen - som väl inte alls ser ut sådär?! Se bild två och fyra uppifrån (arr med Nemesia o Million Bells resp. med Helichrysum Petiolare och Bacopa):

http://www.hemmakanalen.se/1.1616177/2010/...a_sommarblommor

Undrar,
Kajsa
Berith
Finns nåt som heter Ipomoea batat när man googlar. Den ser ju ut lite som den mörka i Bosses krukor. Såg också programmet och ska definitivt testa hans råd i sommar. tummenupp.gif
theseraphim
det är en ipomea batat, de började lanseras för typ fem år sedan eller något i Sverige och kommer i många olika färger och former tex mörka eller lime
Red Top
Odla. nu har en till försäljning just nu.

Batata 'Suntory Black tone'
Ipomoea batatas
Ny sort av batat (sötpotatis) med stora, purpursvarta blad. Den är mycket dekorativ i olika sommarplanteringar och i krukor. Blommar inte hos oss utan används som bladväxt. Klarar sig ända tills det fryser på hösten. Kan planteras i krukor eller på friland. I paketet ingår 3 småplantor.

Odla.nu Uteplats och balkong
KajsaK
Tack för hjälpen, ska genast inhandla!!
embees
Ja då blev det lite shoppat fast jag bestämt mig för att låta bli.... hmmm
HelenJ
CITAT (embees @ 11-05-2010, 21:52) *
Ja då blev det lite shoppat fast jag bestämt mig för att låta bli.... hmmm

Lätt hänt..... wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon