CITAT (PeterDeleter @ 11-05-2010, 12:09)

Hej
Jo, trådlöst har jag testat med som även hade IR. Jag fick det inte att löpa 100 tyckte jag så jag tog vanliga webcams och satte in. Trådlösa måste ju även ha ström. Kör man med vanligt 9 volts batteri som jag hade så kunde den sända kanske 6-8 timmar max så kändes som man ändå var tvungen använda fast el. Kanalplast som tak och en creme fraiceburk som skydd för webcammen och smältlim/latexfog. Storleken på webcam blir på detta sätt inte så viktig. Inte världens snyggaste kanske men funkar perfekt och är enkelt/snabbt att bygga. Ena webcammen har CCD-sensor och klarar ner till 2 lux mot normala 6. Tyvärr verkar dessa vara omöjliga få tag i idag. Finns även IP-kameror som är bra men enklast tyckte jag köra som jag gör. Enda att tänka på är kabellängd på USB. Är max ca 5 meter utan aktiv kabel eller USB-hub. Undrar du något är det bara höra av dig. Här har du en av våra kameror:
Kamera i holkDet är verkligen roligt att höra från någon som är hemma på detta!

Då kan jag ju dra slutsatsen att trådlöst inte är något varaktigt att satsa på.
Jag hittade in till en sida till en person som också hade webcam i sina fågelholkar och han använde denna, en Stevison Vimicro:

Vad menas förresten med aktiv kabel?