Irene_L
Idag tänkte jag ta kort på en bollviva som blommar så fint i en av mina pallkragar. Där har jag också krukor med silverarv. Förra året tog jag bort en massa silverarv men jag tyckte det var synd att slänga allt så jag krukade upp en del medan jag funderar på var jag kan plantera dom.

När jag kom närmare fick jag se att något djur hade bajsat i den ena krukan med silverarv:

Här en bild lite närmare på bajset:

Visst måste det vara en hare som har bajsat i krukan! Jag blir lite osäker på om det är harspillning! Jag trodde dom hade rundare bajs!

Den som suttit och bajsat har i alla fall haft fin utsikt. Precis bredvid växer den här underbara bollvivan:

PeterDeleter
Lite avlånga så jag gissar på rådjur men det finns säkert någon som kan detta med "skitsnack" bättre än mig.....
Crazy4Flowers
Det är Rådjur, Harens är runda och grova, lite större än Rådjurens.
Irene_L
Aha ...rådjur! Jag trodde dom gjorde större "pluttar". Dom här är bara ca 1 cm.
anne-li i olofstorp
Nejdå, inte större, bara fler..... ranting.gif
Gossen Ruda
Fast inte är det skitarna som är det största problemet med rådjuren, det är väl mest den andra änden. biggrin.gif
PeterDeleter
Ruda---> Ha-ha-ha Så strålande/kul sagt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon