Full version: Kattfråga
PeterDeleter
Hej hopp

Min "dams" dotter åkte iväg på semester i två veckor. Vi blev kattvakter här där vi bor. Det funkade över förväntan då dessa katter bodde i en etta på 35 kvadrat och dom fick möjlighet att utvecklas som katter hos oss. Idag har jag sagt ja att vi tar över dom då det är rent djurplågeri att lämna dom till sitt gamla boende. Inte utan protest men känns lite att jag var tvungen. Katterna är underbara och jag älskar alla djur.

Men en av katterna heter Elvis..... Det kan man ju aldrig döpa en katt till tycker vi och även andra. Min fråga är nu vad dessa katter ska få för nytt namn. Jag tycker att första ska heta Vincent (vilket damen min sagt ok till) men andra katten (Sammy är hans namn idag)? Douglas, Norton? Tar tacksamt emot förslag och katterna kan ni se här nedanför.

Är dom som ligger och försöker ta Sofia och Egon i/runt webcamholken

Här är dom båda på dålig bild:

[attachment=49909:S6002571.JPG]

Den orange ska få namnet Vincent i alla fall, eller? S/V Douglas/Norton?

ingrids
I och S är väl det man brukar rekommendera i kattnamn för att göra dem kall-vänligan så Douglas snarare än Norton. Eller Charlie för han är i svartvitt ...
Myosotis
Neej, Douglas och Norton tycker jag inte om. Sammy kan han väl fortsätta att heta! Vincent däremot gillar jag. Det finns en massa listor på nätet som du kan kolla, jag satt länge med dem när jag skulle bestämma namn till min nye katt. Ju fler namn man har att välja på desto svårare blir det. Det ska ju passa kattens personlighet också.
Christina i Taxinge~
Ja, namnen måste liksom gå ihop med personligheten! Svårt att tipsa om namn när man inte känner kissarna alls.....
Men ähum....jag tycker både Douglas och Norton låter så "tungt". Sammy låter mjukare (sammet) och gladare smile.gif wub.gif

Motti
Katter hör ju inte namn som vi gör så du kan byta namn lätt, de hör på tonfall.Våran här hette Charly först sen blev det Helge ibland blir det Måns ibland Skrutten han lyssnar till vilket som ,han hör på tonfallet att vi kallar på honom.Namn är en männsklig uppfining som inte betyder något för varken katt eller hund flirting.gif
zaaritha
Vi har ju ett "stort" antal katter.
Har döpt dem efter personlighet o färgteckning!
Senaste tillskottet heter Kryddan--men--det är helt apropå, bara.....
Speedy heter så för att han var ovanligt snabb av sej!
Hans bror Curry, heter så för att han är curryfärgad.
Zingo har fått namn efter läsken, han är apelsinfärgad.
Topas= efter stenen topas......
Saffran = efter kryddan saffran--färgen!
Whisky o Soda fick sina namn när vi o våra vänner drack just det!
Zillas fick sitt namn av att han var silvergrå (är) o hade färgen som
sill!
Myosotis
Jag hade en katt som hette Spaghetti en gång! laugh.gif Det var en unge som svarade mjau på allt man sade, precis som om han svarade. Jag hade en hel lista med namn, men när jag läste upp dem sa han mjnäää till alla förslag. Namnen tog slut och vi började på skämt säga "Gardinstång" och "Fönsterbräda" och "Kaffebryggare", men det ville han inte heller heta. Så var det någon som sa "Spaghetti" - Mjaaa!! svarade han. Och det gick att upprepa! Det enda han svarade ja på var spaghetti, så det var bara att foga sig i det wub.gif
zaaritha
Myosotis: Ja du----de väljer nog till 85% sina namn!
malcolm
Jag och sonen köpte en ettårig katt för något år sedan och vi bytte inte namn på henne, hon fick fortsätta att heta Saga och har inte klagat på det ännu. giggle.gif

[attachment=50389:Saga_Paga.JPG]

Här är hon tillsammans med en mus som smitit in genom en öppen dörr, hon visste dock inte vad hon skulle göra med den så hon bar bara ut den och släppte den lös på gräsmattan. Annat är det nu och så sent som imorse låg en död fågel utanför tvättstugedörren.
PeterDeleter
Det blev att behålla namnet "Sammy". Elvis som katten hette böt vi såklart. Blev "Rossi" efter Valentino Rossi MotoGp föraren. Rosso var egentligen tanken då han är röd men det fastnade inte.

Igår kom Sammy med den här:

[attachment=50390:IMG_0051.JPG]

Här beundrar dom bytet. Tyvärr inte lärt mig kameran så Rossi syns knappt pga solen.

[attachment=50391:IMG_0056.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon