Full version: Tandbeskymmer
Tottes matte
Hej,

Vilken osis! Visste ni att lakrits och tänder går visst inte ihop.? Jag tog en mjuk lakrits och sedan vet hag inte vad som hände. En uppenbarelse --- en kindtand är nu bara en halv kindtand!
Jag är ju så rädd för tandläkarbesök och fick tid idag att komma dit om 2 timmar! Inte hoppar ma n av glädje precis. Hade tänkt plantera om och det nya nu på eftermiddag, men hur i allsin dar har man tankekraft till det när man bara väntar att tiden ska gå.
I morgon får jag hämta mina mini-kiwi - plantor. Jättebra, för jag har en vindruva som jag skulle ha planterat nu i eftermiddag. då får jag gjort dessa två i morgon för att jag behöver maken min att lyfta jord och hjälpa mig med tunga saker.
Var hos kiropraktorn igår, så det gäller att ta det lilla lugna och anlita maken. Han vill helst ha allt färdigt och sedan njuta av allt vackert i växtrhuset, och det får han så gärna, men blombiten är min och det gillar jag att pyssla med dom.
OK. först den förb....de tandläkaren. det blir endast en akutbehandling, så det måste jag gå hos henne flera gånger. Lakritsen kan jag låta bli. -cry-.gif fr. Tottes matte
Sussie F-Flower
Fy, vad tråkigt med din tand! trostar.gif
Börja med att be om bedövning så kan du slappna av sedan... blomma.gif
Lycka till! Det kommer att gå bra. Sedan när du kommer hem så kommer du att undra över varför du var så nervös... yes.gif
Myosotis
Oj vilken otur! trostar.gif Det är väl lika bra att du får komma dit idag, så är det över sen! Det kommer att gå jättebra.
Gossen Ruda
Så kan det gå. Det går säkert bra hos tandläkaren. Vad man biter sönder tanden på verkar kvitta. Förra fredan bet jag loss fasaden på en guldplomb på en ostsmörgås av vitt bröd. Mjukare finns knappast. Jag har bitit av en del av en tand på ett välpoppat popcorn också.
Aqvakul
Tyvärr, om oturen är framme så är den - bara att svälja förtreten och gå vidare..
Snöflinga

Förstår dig precis ... visst är det hemskt fear.gif Själv håller jag en viss distans till tandvården. Besöken blir bara när jag absolut måste. Som tur är har jag starka tänder och en tandläkare som ändå känns trygg mitt i allt elände sweatingbullets.gif Berätta hur det gick ...
Aqvakul
När man kommer upp i medelåldern så är kariesrisken mycket liten, om man borstar tänderna det allra minsta. Däremot så spökar gamla lagningar och tänderna blir sprödare. Ibland krävs nästan ingenting för att olyckan ska vara framme...
Tottes matte
CITAT (Sussie F-Flower @ 12-05-2010, 14:20) *
Fy, vad tråkigt med din tand! trostar.gif
Börja med att be om bedövning så kan du slappna av sedan... blomma.gif
Lycka till! Det kommer att gå bra. Sedan när du kommer hem så kommer du att undra över varför du var så nervös... yes.gif

Hej Sussie och ni alla som tagit del av min trasiga tand. smiley_small_hug.gif Det såg inte så illa ut som det kändes. Hade tur att få min egen tandläkare som känner till vilken räddhare jag är. Hon lade på en provisorisk lagning så att jag klarar mig tills hon lagar den ordentligt om ett par veckor.
Det blir ingen mer lakrits, inte idag. thumbdown.gif Det var tur att det inte var en helgdag.

Har spanat över clematis som Odla Nu har på sin lista. Det blev wub.gif vid första ögonblick med den vita, storblommiga clematisen och den lilla, småblommiga. Men måste hämta mina mini-kivin och plantera en del annat, men jag har plats också för dessa 2 nya raringar, men det tar jag efter helgen. Maken har klagat att det skulle behöva en lian att komma fram bland alla växter och plantor, men jag brukar inte lyssna på det örat alls mad.gif för plats finns det även att jag har varit lite mer sparsam i år än förra, då vi höll på att försvinna i ljungeln, men kul var det. Min mun smakar pyton efter vad hon nu har gjort så jag måste hämta något att äta. Det gick bra med den lilla olyckan. crazy.gif fr. Tottes matte
Sussie F-Flower
CITAT (Tottes matte @ 12-05-2010, 18:54) *
Hej Sussie och ni alla som tagit del av min trasiga tand. smiley_small_hug.gif Det såg inte så illa ut som det kändes. Hade tur att få min egen tandläkare som känner till vilken räddhare jag är. Hon lade på en provisorisk lagning så att jag klarar mig tills hon lagar den ordentligt om ett par veckor.
Det blir ingen mer lakrits, inte idag. thumbdown.gif Det var tur att det inte var en helgdag.

Har spanat över clematis som Odla Nu har på sin lista. Det blev wub.gif vid första ögonblick med den vita, storblommiga clematisen och den lilla, småblommiga. Men måste hämta mina mini-kivin och plantera en del annat, men jag har plats också för dessa 2 nya raringar, men det tar jag efter helgen. Maken har klagat att det skulle behöva en lian att komma fram bland alla växter och plantor, men jag brukar inte lyssna på det örat alls mad.gif för plats finns det även att jag har varit lite mer sparsam i år än förra, då vi höll på att försvinna i ljungeln, men kul var det. Min mun smakar pyton efter vad hon nu har gjort så jag måste hämta något att äta. Det gick bra med den lilla olyckan. crazy.gif fr. Tottes matte

laugh.gif Jag blir faktiskt lite full i skratt när jag läser ditt inlägg för man kan tolka det som att tanden är inte inte är det största bekymret... Utan det är alla plantor som ska planteras... naughty.gif
Fast det är ju bara bra, man ska tänka positivt... laugh.gif

Har du fått sån där "pasta" på tanden nu då, sån där som blir hård? Då ska du ju inte behöva få tandvärk om jag fattat det hela rätt.

Sköt om dig och tanden nu, åssa alla blommorna förståss. wub.gif
smiley_small_hug.gif
Peztis
Jag tror nog att du kan fortsätta äta lakris om du vill.
Om tanden/lagningen är på väg att gå sönder så gör den det oavsett om det är vitt bröd eller en seg kola.
Sussie F-Flower
Väntar på uppdatering....

Hoppas att allt är väl med dig! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon