Full version: Någon som vet?
mikesthlm
Köpte två växter från Plantagen igår, missade dock att spara informationen som hängde med på en lapp runt stammarna.

Tänkte om någon av er vet vad det är för sort/växt? Jag är 99% säker på att jag såg att det stod något om "Blåek" på lappen, men är inte säker alls som sagt (men stammen är blå iallafall).

Jag är ute efter skötselråd på dessa två, vill att dem ska bli fina och stora.. :-)

Bifogar en bild,

Mvh.

Tottes matte
CITAT (mikesthlm @ 12-05-2010, 15:29) *
Köpte två växter från Plantagen igår, missade dock att spara informationen som hängde med på en lapp runt stammarna.

Tänkte om någon av er vet vad det är för sort/växt? Jag är 99% säker på att jag såg att det stod något om "Blåek" på lappen, men är inte säker alls som sagt (men stammen är blå iallafall).

Jag är ute efter skötselråd på dessa två, vill att dem ska bli fina och stora.. :-)

Bifogar en bild,
Mvh.

Hej,
Jag har tittar igenom mina böcker men hittar inte just "Blåek" i mina lexikon. Jag känner igen dom på bilden men mer vet jag inte. Bäst att du åker tillbaka och tar reda på allt du kan få om dem. De ser fina ut och synd om man missar något. Jag har inte så mycket för personalen på Plantagen och brukar endast titta omkring. Nu köpte jag över en vecka sedan en fuchia på stam hos dom och har fått olika info och växten verkar vissen så jag åker dit i morgon och byter ut den. det lovade de göra innom 2 v. Det är nåt skumt med den i alla fall.
Jag trivs hos Blomsterhuset och de har lagt undan 2 växter åt mig som jag ska hämta. Plantagen har inte ens svarat på meil vilket Blomsterlandet gjorde ang. mina buskar och lägger dom undan åt mig.
Jag vill nu inte klassa ner Plantaget, men samtidigt som jag var där ville en gammal kvinna ha hjälp med några växter, lägga undan dem, så tjejen som svarade att det gör de inte. Kanske det var en dålig dag, för alla har ju sina fel. Lycka till! thumbdown.gif Tottes matte
Åsa, mälardalen zon 2
Växterna på bilden är järnek.

Det brukar vara bra att veta vilken sort det är eftersom det oftast är olika kön på dem (det är honplantorna som får bär måste dock ha pollen från hanplanta så det räcker inte med en planta). Det finns flera sorter med Blue i namnet ex. Blue Prince, Blue Princess, Blue Angel, Blue Maid, Blue fantasy
mikesthlm
Tackar, det gick ju smidigt.

Det var Blue Prince järnek, åter igen, tack.

Mvh,
Åsa, mälardalen zon 2
Isåfal har du 2st hanplantor eftersom Blue Prince är hanar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon