mamman81
Hej är det nån i vårat avlånga land som äger en farmors pelargon som skulle vilja sälja en till mig. smiley_small_hug.gif biggrin.gif
mojan
Det finns nog ingen pelargon med det namnet. Du menar förmodligen någon gammaldags pelargon.
Mårbacka? Doktor Westerlunds blomma?

Goggla bland pelargoner och försök hitta den som har rätt blomfärg, bladform/färg etc.

Lycka till!
Pius
CITAT (mojan @ 13-05-2010, 23:15) *
Det finns nog ingen pelargon med det namnet. Du menar förmodligen någon gammaldags pelargon.
Mårbacka? Doktor Westerlunds blomma?

Goggla bland pelargoner och försök hitta den som har rätt blomfärg, bladform/färg etc.

Lycka till!

Jodå, det finns det faktiskt, jag har den. Tyvärr är min för liten att ta stickling på. Men nog finns den alltid.

Pius
mamman81
Åh , så synd att den var för liten har letat så länge efter den. unsure.gif Den är ju så fin.
mojan
Ursäkta, trodde bara att det var ett uttryck. blush.gif
Pius
CITAT (mamman81 @ 14-05-2010, 22:02) *
Åh , så synd att den var för liten har letat så länge efter den. unsure.gif Den är ju så fin.

Har du kollat hos Pelargonsällskapet? Där finns många länkar till personer som säljer pelargoner, kanske någon där har Farmor.

Pelargonsällskapet

Pius
marya
Håll utkik på tradera! Där kan man hitta det mesta.

Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon