Full version: Äntligen klar!
HelenJ
Så här skrev jag för nästan två år sedan:

CITAT (HelenJ @ 24-05-2008, 19:34) *
Jag har (med fjärilar i magen) sökt in på tvåårig KY-utbildning "trädgårdsmästare med ledarskap", i Båstad. Det är Alnarp, Norrvikens trädgårdar och Apelrydsskolan som driver utbildningen tillsammans och första kullen började hösten 2007.

Fjärilarna beror på att jag idag har ett väldigt bra jobb som jag bara haft ett halvår, och det är ett otroligt stort steg att ta; att börja plugga igen. Jag är singel med hus och två tonåringar, och måste alltså kunna klara alla utgifter på ett studielån. Men jag läste aldrig vidare efter gymnasiet eftersom jag inte visste vad jag ville bli. Nu vet jag tongue.gif , och eftersom jag passerat de 40 känns det som om klockan börjat ticka ganska fort.

Men om jag kommer in (160 sökande till 30 platser wink.gif ) - ska jag då våga ta språnget? Är det någon här på forumet som går utbildningen just nu? Och om så - är den bra nog för att man ska våga vända upp och ned på sitt väl fungerande liv och ge sig in i något helt nytt? g.gif

Jag är verkligen jättesugen på att gå den - men på ett vis vore det skönt om jag inte kom in för då kan jag sluta grubbla blink.gif

Igår var det examen! Två fantastiska underbara år har gått. Jag har fått så mycket under de här åren - massor med kunskap och verktyg för att jobba med trädgård på olika sätt framöver, skaffat många ovärderliga kontakter, fått spendera mycket tid i Norrvikens Trädgårdar (som ju har en mycket oviss framtid), träffat underbara fantastiska trädgårdsmänniskor och fått besöka många härliga och intressanta trädgårdar runt om i Sverige och utomlands.

Sedan ett år tillbaka har jag startat eget inom trädgårdsskötsel även design och rådgivning. Dessutom är jag sedan några månader heltidsanställd i en välsorterad växtbutik, där jag verkligen får nytta av alla mina kunskaper. Faktum är att alla i klassen har fått jobb (eller startat eget), så är det någon som funderar på att ta steget och börja plugga trädgård ska ni absolut göra det. Jag har inte ångrat en sekund! 000.gif
Aqvakul
Stort Grattis Helen! Du har vågat och vunnit och är värd all framgång. yaay.gif kompiskram.gif
Myosotis
Grattis! smiley_small_hug.gif Vad roligt!
HelenJ
CITAT (Aqvakul @ 13-05-2010, 08:46) *
Stort Grattis Helen! Du har vågat och vunnit och är värd all framgång. yaay.gif kompiskram.gif

Tack Aqva! Du är en av de som stöttat mig mest under åren.

Kanske kan det nu bli lite mer tid över för att vara här på Odla. wink.gif
Aqvakul
CITAT (HelenJ @ 13-05-2010, 08:49) *
Kanske kan det nu bli lite mer tid över för att vara här på Odla. wink.gif

Det tror jag knappast.. flirting.gif
Krolliljan
Stort GRATTIS blomma.gif
Chamomille
Grattis! smiley_small_hug.gif Å va roligt smile.gif
zissi
Grattis Helen att du klarat av allt. Verkligen roligt för dig och lycka till i fortsättningen blomma.gif kompiskram.gif

Om jag var ung och frisk idag skulle jag nog välja något yrke i "odla-branschen" också, men nu är det ju en underbar fritidssysselsättning. Inte illa det heller smile.gif
blomkronan
Grattis vad roligt, lycka till nu med allt smiley_small_hug.gif
Sussie F-Flower
GRATTIS till Din Trädgårdsmästar-Examen, Helen! blomma.gif

Åhhh, vad du har gjort det bra! Nu får du göra det du tycker är roligast av ALLT och får dessutom betalt för det!!! UNDERBART!!!! (Det är man ska tänka... flirting.gif )

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

ängsvädd
Stort grattis Helen rose.gif rose.gif blomma.gif blomma.gif rose.gif rose.gif
Biggan_
Stort Grattis och Lycka Till! blomma.gif rose.gif blomma.gif
Alba
Stort grattis

så härligt det måste kännas att nu vara i mål.

[attachment=49940:bild0.gif]
ängsvädd
Helen, har du någon "yrkesmässig" hemsida än? Kan du skriva länken här i så fall?
Platinum
CITAT (ängsvädd @ 13-05-2010, 11:07) *
Helen, har du någon "yrkesmässig" hemsida än? Kan du skriva länken här i så fall?

Ja det har hon sedan en tid tillbaka och här kommer den http://helensgrona.se/

Och stort grattis till dig Helen
Irene_L
Vad härligt!!! Lycka till!!!

HelenJ
Tack för alla gratulationer!
Och tack Platinum för att du bidrog med länken. wink.gif
diva&hero
Stort grattis! Och lycka till med allt!! blomma.gif
/ Ullis
Dito Verde
GRATTIS
Bra jobbat
/p
Ralf
Grattis
Jag kom ihåg när du sökte in, det var ju "igår".
Motti
Grattis Helen blomma.gif bra jobbat ju !
Snöflinga

Grattis och lycka till rose.gif Tänk, nu har vi en alldeles egen trädgårdsmästare här på odla flirting.gif
Peztis
Men åh! Ett stort och varmt grattis!!! blomma.gif

Det är inte utan att man blir avis. Funderar också på om jag ska plugga vidare med något och trädgård och odling ligger mig verkligen varmt om hjärtat! Jag har ju möjligheten nu eftersom jag sedan i måndags står till "arbetsmarknades förfogande", så att säga.

Men man har ju några små "hinder": jag själv som är så otroligt obeslutsam och feg, en liten son man vill vara med så mycket som möjligt, en trädgård och hus att ta hand om, en man som har eget företag (vi har ingen fast inkomst längre)...

Vi får väl se....

Men återigen! Ett varmt grattis!!!
Wilmer
Men Helen! Hur gick det till, redan två år.. Alla dessa tentor med latinska namn och annat.. Barrväxterna.. OJ!! Så himla mycket grattis, ha nu en underbar framtid med ditt nya yrke! Stor grattsikram och GOTT KÄMPAT Helen!!!! smiley_small_hug.gif

sommarrudbeckia.jpg

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon