katah
Jag såg precis slutet av första delen och den andra visas 9.05 nu efter rapporten.
Den här gillade jag!

dahlior, kryddor och potatis ska det handla om i avsnitt 2.

I slutet av den första delen gjorde hon papperskrukor, och tog sticklingar av fikon och vinranka.
Förklaringar var tydliga men väldigt trevliga.

Hur missade jag detta 2007 ?
Platinum
Jo den serien såg jag då den gick då och tyckte den var riktigt trevlig.
DykUnderYtan
Hur kan jag ha missat?? Jag såg dem när de gick senast men skulle gärna se programmen igen. Fyllda med en massa tips.

Vilken kanal och tid kommer repriserna på nu? Äsch, det var inget... hittade det! smile.gif
lisasson56
CITAT (DykUnderYtan @ 13-05-2010, 10:53) *
Vilken kanal och tid kommer repriserna på nu? Äsch, det var inget... hittade det! smile.gif

Såg också en del av programmet i morse...hittar inte när det kommer i repris, bara att del 3 kommer på lördag. Inte hittar jag det på SVT Play heller sad.gif
När hittade du att det kommer i repris?
lisasson56
Påminner om att del 3 och 4 sänds nu vid 10.05 på TV1.
Ann-Louise
Irene_L
Idag är det 2 program på Svt1 kl 10.05 och kl 10.35.
Det första programmet handlar om att det är såningstid i Camilla Plums ekologiska trädgård, nu ska frön till både grönsaker och blommor i jorden.
Det andra programmet handlar om att Camilla Plum är i färd med att beskära sina hortensior. Hon visar också sin sydamerikanska odling, med en rad olika sorters majs, pumpor och bönor.

Imorgon söndag är det 2 program till .... kl 9.50: Med sekatören i högsta hugg beger sig Camilla Plum ut i bärbuskarna. Dagens program ägnas nästan uteslutande åt bär - röda och svarta vinbär, krusbär och björnbär.
kl 10.20: Denna gång om bland annat kronärtskockor, doftgeranium och tomater.
katah
-cry-.gif Jag missade både lördagen och söndagen !

Maken övertygade mig att sälja plantor på lördagens loppis,
och jag glömde hela programmet !!

Har någon möjligtvis spelat in någon/ några delar !?
Jag skulle gärna betala för inspelningar. Det fanns så mycket matnyttigt på bara del 2 som jag såg i sin helhet.

Det finns inte på svt-play , jag hittade den inte i alla fall.
Peztis
Om ni vill träna er danska: http://www.dr.dk/DR2/camillaplum/I+haven/programmer.htm

Hmmmm.... det går visst inte att se, man bör ha dansk ip-adress...
stennie
CITAT (Peztis @ 16-05-2010, 20:01) *
Om ni vill träna er danska: http://www.dr.dk/DR2/camillaplum/I+haven/programmer.htm

Hmmmm.... det går visst inte att se, man bör ha dansk ip-adress...

Tack så mycket för den länken....jag kunde se den!
Rigoletto
Hej!

En annan dansk serie som är trevlig är 100 % bonde, den handlar om en ung bonde som tar över en ganska så fallfärdig bondgård. Han anlägger så klart en köksträdgård och skördar också en del ovanligt ätbart i det vilda, han vill kunna vara självförsörjande och sälja till restauranger i närområdet. Det är också mycket om renovering och lantbrukets djur. Resurssnålt, använda sig av det som finns i stället för att köpa nytt, och ekologiskt tänk genomsyrar serien.

http://www.dr.dk/DR2/Bonderoeven/index.htm

Hälsningar Ann
katah
Den är också riktigt trevlig program.

Har dom alltid så mysigt och bra i Danmark ? whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon