Full version: Gullregn
Annie-72
Jag planerade det i fjol och det grönskade fint och det såg inte ut att må dåligt. Men jag ser inga tecken på knoppbildning på det. De yttersta grenarna ser mer eller mindre döda ut... Längre ner på gatan står ett stort gullregn. Jag kan iofs inte säga att det ser ut att stå i bladknopp heller fast jag kan inte komma det så nära...

Hur är era erfarenheter av gullregn?

Annie
Christer i Falköping
Mitt lilla lever och har hälsan, men knappt några bladknoppar än.
Christer.
Bassam
Hej
De behöver minst två år för att etablera sig.
H:Bassam
Platinum
Mitt gullregn som är mer än 10 år gammalt är då vid liv, men det står endast i knopp ännu (zon 4).
mejram
Och mina mastodontgullregn på 10 meter ser heldöda ut, men grannen har lovat att de blommar så vackert varje år. Så det kommer nog knoppar vad det lider.
Bassam
Hej
. Du ska ha lite tålamod och vänta.
H:Bassam
Unni
Hej

Mina två gullregn ser alltid stendöda ut på våren, men de kommer. De är sena bara.

/Unni
Annie-72
Tack för era svar.. Det var nu länge sedan jag var inne på sidan så därav mitt mkt sena svar. Trädet har överlevt.. Några grenar putsade jag bort.. Får se om det kommer några blommor på det..

Tack//Annie
torkil
Hoppas ok att passa på med en fråga om min gullregn. Den är nu 4 år och växte rejält redan första året. Tidigare har den blommat på de grenar som kommit året innan men inte i år, blommor bara på samma grenar som förra året. Någon som vet vad det kan bero på ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon