Jag var förra veckan ner på torget och kikade på växterna som finns där, hittade då en tomatplanta som jag köpte. Nu är de flesta tomaterna orange så snart kan vi plocka dem.
Men jag söker info på vad som händer sen. Kommer det nya tomater, måste man nypa bort fästena de växer i? Googlar men hittar inget så troligen en dum fråga... Men frågar man inte får man inget veta.
Åsa, mälardalen zon 2
13-05-2010, 17:25
Det kommer nya tomater du behöver inte knipsa bort något (jag antar att det är en busktomat för det är dom som brukar säljas med frukter på), allt du behöver göra är att se till så plantan har stor jordvolym och att du gödslar och vattnar regelbundet så kommer de att producera nya skott + nya blommor och frukter ända tills minusgraderna på hösten säger stopp.
Amirah
13-05-2010, 17:36
Ah, tack för svaret! Den kommer från www.pickandjoy.com så det är vad jag förstått en busktomat.
Åsa, mälardalen zon 2
13-05-2010, 17:41
Japp det är en busktomat på hemsidan och det ser ut att vara en dvärgsort så då brukar det räcka med 5-10liters jordvolym.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.