Rigoletto
14-05-2010, 08:07
Hej!
Häromdagen var jag i Uppsala botaniska trädgård, de hade planterat ut sina kronärtskockor och kardon i landet. Se bild! Jag trodde att kronärtskockan var frostkänslig och inte kunde planteras ut förrän järnnätterna var över? Om det inte är så vill jag så klart plantera ut mina så snart som möjligt! :-) Någon som vet?
[attachment=49957:Bild009.jpg]
Hälsningar Ann
Jag har haft mina utplanterade i landet sedan 2 veckor med väv över. Några har stått utan väv hela tiden, tidigt i veckan hade vi 0 grader, annars har det varit plusgrader.
Helt intill växthuset har jag haft kronärtskockor sedan 4 veckor, under väv och det har också gått bra.
Om du först avhärdar dem ordentligt och sedan skyddar dem med väv i början, så går det nog bra att plantera ut dem. Lycka till!
blomkronan
14-05-2010, 18:58

Bra att du ställde frågan...
Då ska jag oxå avhärda mina
Lilla hjärtat
15-05-2010, 19:53
Jag instämmer med inlägget här ovan. Funderade på det i dag när jag planterade ut broccoli, broccolo, blomkål och minimajs. Än så länge står kronisarna kvar i växthuset, men snart får de också komma ut. Tack!!!
//Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.