Full version: Skäggig krabat
sillu1
Flyttade i november från lgh till radhus och undrar över en hel del saker som kommer upp i rabatten. Har bra koll på en hel del men denna lilla "skäggiga" krabat går jag bet på, någon som kan se vad detta är:
den växer lite utspritt i rabatten och vill förstås veta om det är nåt som ska bort eller ska få stanna :-)

[attachment=49965:1_kopia.jpg]
[attachment=49966:2_kopia.jpg]
[attachment=49967:kopia3.jpg]

Platinum
En gissning är skelört.
zissi
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=98317
Kolla in den länken. Är det samma växte så är hela växten giftig har jag läst mig till.
sillu1
Tack för snabba svar :-)
Ser absolut ut som en skelört. Frågan är ju då, ska man anse den vara ogräs eller ska jag låta den stå kvar...?
Såg också att den var giftig.
Platinum
CITAT (sillu1 @ 14-05-2010, 19:47) *
Tack för snabba svar :-)
Ser absolut ut som en skelört. Frågan är ju då, ska man anse den vara ogräs eller ska jag låta den stå kvar...?
Såg också att den var giftig.

Den enda som kan bedöma om det är ett ogräs eller inte är du själv.

Har du väldigt små barn (typ under 6 år eller så) så kanske du bör fundera om den skall vara kvar för små barn brukar tycka om att plocka blommor men har ännu inte riktigt lärt sig vad man bör plocka och inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon