|
Rhodoskillen
16-03-2006, 16:56
En liten fråga bara! Ni kvinnor som har varit med här länge, är det fortfarande mest tjejer här inne på forumet?
Mvh/Danne.
Rhodoskillen// Vilken mästare du är på att plocka upp gamla trådar! abborrmaster och Virgo.. Det var längsen..
andersen
16-03-2006, 17:07
CITAT (Rhodoskillen @ 16-03-2006, 16:56) En liten fråga bara! Ni kvinnor som har varit med här länge, är det fortfarande mest tjejer här inne på forumet?
Mvh/Danne. Om jag som är kille får svara? jag har varit med länge och det har alltid sett ut så som det är nu dvs ungefär en 8-10 st aktiva manliga medlemar på forumet, men jag tycker inte att det gör något jag trivs ibland tjejerna.
CITAT (cic @ 16-03-2006, 17:03) Rhodoskillen// Vilken mästare du är på att plocka upp gamla trådar! :lol:
abborrmaster och Virgo.. Det var längsen..  Ja jösses! Och vad sent jag var uppe på kvällarna på den tiden!
Rhodoskillen
16-03-2006, 18:47
Det är ju kul att kolla in äldre trådar när man är ny här inne. Jag trivs riktigt bra här inne bland alla tjejer med samma intressen Har typ nästan glömt bort alla andra communitys som ja brukar hålla till på annars.
Eva i Skåne
16-03-2006, 23:07
Nyhetens behag
Biggan_
16-03-2006, 23:11
CITAT (Berith @ 16-03-2006, 17:22) CITAT (cic @ 16-03-2006, 17:03) Rhodoskillen// Vilken mästare du är på att plocka upp gamla trådar! abborrmaster och Virgo.. Det var längsen..  Ja jösses! Och vad sent jag var uppe på kvällarna på den tiden! 
Rhodoskillen
17-03-2006, 02:47
Låter kul!
Jag tror att många karlar tröttnar på allt tjafs här inne. Jag är också själv trött på det ibland "trots" att jag är kvinna.
krellus
17-03-2006, 12:10
Nja, tjafset är ju inget stort problem. Man läser ju de inlägg man vill... Däremot är det svårt att förstå hur vissa kan bli ovänner på ett forum där man inte ens befinner sig "ansikte mot ansikte". Lite sandlåde varning... Gillar skarpt stämningen på Odla just nu och snart blir det vår på riktigt och då blir det ännu roligare saker att skriva om!
Rhodoskillen
17-03-2006, 12:12
Instämmer fullständigt med föregående talare!
CITAT (krellus @ 17-03-2006, 12:10) Däremot är det svårt att förstå hur vissa kan bli ovänner på ett forum där man inte ens befinner sig "ansikte mot ansikte". Lite sandlåde varning... Det var just det som jag menar är "tjafs".
CITAT Däremot är det svårt att förstå hur vissa kan bli ovänner på ett forum där man inte ens befinner sig "ansikte mot ansikte". Lite sandlåde varning... Jag har märkt att folk blir mycket lättare förbannade på varann på alla sorters internet diskussionslistor än i "verkliga" livet, jag tror det ligger i att alla subtila delar av diskussionen, tonfall, kroppsspråk blir bort och gör att man inte alltid fattar t.ex. när det skämtas eller inte. -jb-
CITAT (Hum @ 17-03-2006, 12:38) CITAT Däremot är det svårt att förstå hur vissa kan bli ovänner på ett forum där man inte ens befinner sig "ansikte mot ansikte". Lite sandlåde varning... Jag har märkt att folk blir mycket lättare förbannade på varann på alla sorters internet diskussionslistor än i "verkliga" livet, jag tror det ligger i att alla subtila delar av diskussionen, tonfall, kroppsspråk blir bort och gör att man inte alltid fattar t.ex. när det skämtas eller inte. -jb- Jag tror att man i verkliga livet lägger band på sig. Man är väluppfostrad och vet hur man ska och inte ska agera. När man är anonym kan man låta sina spontana drifter få agera helt fritt utan att riskera att bli "avslöjad". Så på ett sätt så visar man sina sanna sidor här snarare än i verkliga livet!
Hannele
20-03-2006, 09:41
CITAT (Alexandra @ 18-12-2002, 22:56) Varför är nästan alla förummedlemmar av kvinnligt kön ? Är saiten mest tilltalande för kvinnor? Vad tror ni???  Varför är det mest kvinnor på trädgårdsmöten och på trädgårdsresor? Fast här prats ju inte så mycket trädgård...
CITAT (Hannele @ 20-03-2006, 09:41) Varför är det mest kvinnor på trädgårdsmöten och på trädgårdsresor? visst är det konstigt? jag menar..när dom flesta trädgårdsmästare och trädgårdsarbetare är MÄN!!!!
*Felix matte*
20-03-2006, 09:48
Män (inte alla) kanske är stolta så de inte vill fråga så mycket. Kan själv... vet själv. bara min teori
CITAT (Hannele @ 20-03-2006, 09:41) Fast här prats ju inte så mycket trädgård...  Nä, det är väl själva vitsen med småprat Nog vore det väl förskräckligt om man inte hade nåt liv utanför trädgården. Särskilt nu när det är snö överallt. Snacka om att det skulle vara ett dött forum då ...
AndreasBlomquist
21-03-2006, 00:26
CITAT (andersen @ 16-03-2006, 17:07) Om jag som är kille får svara? jag har varit med länge och det har alltid sett ut så som det är nu dvs ungefär en 8-10 st aktiva manliga medlemar på forumet, men jag tycker inte att det gör något jag trivs ibland tjejerna. Men Andersen, nog är vi fler än 8-10 aktiva killar här på forumet?
Beror på vad man menar med "aktiv", skulle vara kul att se lite mer avancerad statistik  Hur många inlägg per dag, i vilka delforum, inläggens längd, etc
andersen
21-03-2006, 04:06
CITAT (AndreasBlomquist @ 21-03-2006, 00:26) CITAT (andersen @ 16-03-2006, 17:07) Om jag som är kille får svara? jag har varit med länge och det har alltid sett ut så som det är nu dvs ungefär en 8-10 st aktiva manliga medlemar på forumet, men jag tycker inte att det gör något jag trivs ibland tjejerna. Men Andersen, nog är vi fler än 8-10 aktiva killar här på forumet? Nää jag tror inte det, jag menar med aktiv dom som skriver i stort sätt dagligen.
krellus
21-03-2006, 07:55
Någon nämnde "få män på trädgårdsmöten" och så är det kanske men jag hänger i alla fall med frugan på trädgårdsmässan i Älvsjö senare i veckan.
Ska bli kul...
AndreasBlomquist
21-03-2006, 08:58
CITAT (krellus @ 21-03-2006, 07:55) Någon nämnde "få män på trädgårdsmöten" och så är det kanske men jag hänger i alla fall med frugan på trädgårdsmässan i Älvsjö senare i veckan.
Ska bli kul... Här är det tvärt om.. tjejen får hänga med mig till mässan, naturligtvis under vissa protester i början men så hittade hon lite utställare som kunde intressera en gravid kvinna utan trädgårdsintresse, läs godisutställare (konfektyrer)
Biggan_
21-03-2006, 10:29
CITAT (AndreasBlomquist @ 21-03-2006, 08:58) CITAT (krellus @ 21-03-2006, 07:55) Någon nämnde "få män på trädgårdsmöten" och så är det kanske men jag hänger i alla fall med frugan på trädgårdsmässan i Älvsjö senare i veckan.
Ska bli kul... Här är det tvärt om.. tjejen får hänga med mig till mässan, naturligtvis under vissa protester i början men så hittade hon lite utställare som kunde intressera en gravid kvinna utan trädgårdsintresse, läs godisutställare (konfektyrer)  Lockar du med godis?
AndreasBlomquist
21-03-2006, 23:06
CITAT (Birgitta P @ 21-03-2006, 10:29) Nja, jag hade ju hoppats på att trädgårdsintresset kanske skulle vakna till liv hos henne. Får se hur det blir när man väl är där.
Snöflinga
21-03-2006, 23:49
Välkommen till bebis-tråden senare
AndreasBlomquist
22-03-2006, 04:49
CITAT (Snöflinga @ 21-03-2006, 23:49) Välkommen till bebis-tråden senare  Tack tack! Tjejen är i vecka 29 nu så ännu är det ju ett par månader kvar. Det börjar närma sig väldigt fort dock men som tur är har man ju fått in vanan lite så det är inte samma panikkänsla som jag hade när vårt första barn skulle komma till världen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|