Regnet kommer igen och igen i Skåne för tillfället. Snart reser vi utomlands och jag vill spruta med mossa gti innan. Kan man göra det även om det kommer regn? det blir inte för utblandat?
Måste man klippa gräset kort innan? Det står ingen närmare info på dunken eller på nelsons hemsida om detta.
Hej
Naturligtvis det minska aktivitet men också det är bättre om du spreja den för klipper.
H:Bassam
CITAT (Bassam @ 15-05-2010, 01:42)

Hej
Naturligtvis det minska aktivitet men också det är bättre om du spreja den för klipper.
varför är det bättre innan man klipper?
theseraphim
15-05-2010, 22:38
Hej
Att spraja när det regnar minskar effekten, att spraja strax innan regn kan minska den lite. Det biter bättre efter du klippt gräset speciellt om du har åkermodellen i gräsmattan för tillfället.
är det förresten farligt för blommor och buskar?
Aqvakul
17-05-2010, 17:35
CITAT (norea @ 17-05-2010, 18:32)

är det förresten farligt för blommor och buskar?
knappast nyttigt iaf - läs bruksanvisningen...
Tyvärr tenderar mosan att komma igen om förutsättningarna för mossa är bättre än för gräset...
CITAT (Aqvakul @ 17-05-2010, 18:35)

knappast nyttigt iaf - läs bruksanvisningen...
Tyvärr tenderar mosan att komma igen om förutsättningarna för mossa är bättre än för gräset...
det står inget i bruksanvisningen om det. väldigt fattig bruksanvisning överhuvudtaget.
Aqvakul
17-05-2010, 18:02
Jag skulle hålla lite "säkerhetsavstånd" till annan vegetation...
Hej
Jag tycker inte att den ska komma på sår området,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.