sandrage
Hej,

jag har som ovan beskrivit sju stycken Ingrid Bergman plantor som stått i två år i zon 2. Alla sju har mått bra tills i år när en planta helt dött. De andra har sprungit ikapp och har massor av nya fina skott.

Jag har fått sedan tidigare rekommendationen att INTE ta upp de döda plantorna och ersätta dessa med nya då de äldre plantorna inte trivs med detta.

Stämmer det eller är det fritt fram att plantera en ny planta av IB?

/Sandra
Åsa, mälardalen zon 2
Med tanke på att de stått där så kort tid kan du gräva upp och byta ut plantan utan problem, jordförbättra gärna där du sätter ner den nya plantan.
Ezereht
Jag skulle inte bry mig så mycket om vad "alla säger".. testa själv det är din trädgård wink.gif Jag tänkte gräva upp lite i min i år. Man ångrar ju en del planteringar och vill ändra om etc etc.

Men att jorförbättra lite när du planterar är nog en bra idé. Det kommer ju grannarna tillgodo också ifall man nu råkas kapa av lite rötter för dom i grävandet. Lite kompensation s.a.s.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon