Lina och Olav
Hat tänkt att plantera ut mina chiliplantor snart. Jag har en upphöjd bädd ca 50cm bred och 50cm djup (20cm ovan markhöjd) 5 m lång med ett plasttak över (hemmabyggd lååååågprisvariant av ett växthus...). Jag undrar hur tätt jag kan sätta plantorna? Har försökt googla lite men tycker det är svårt att finna hur stora plantorna blir. Både höjd och bredd hade varit intressant att veta innan dom sätts ut.

Det jag har:
Early Jalapeno
Atomic heart
aji colorado
Golden cayenne
Fresno
Cilegia piccante
Hungarian hot wax
Serrano
Serrano tampiqueno
ancho grande
anaheim pepper
santa fe grande
Platinum
CITAT (Lina och Olav @ 14-05-2010, 21:36) *
Hat tänkt att plantera ut mina chiliplantor snart. Jag har en upphöjd bädd ca 50cm bred och 50cm djup (20cm ovan markhöjd) 5 m lång med ett plasttak över (hemmabyggd lååååågprisvariant av ett växthus...). Jag undrar hur tätt jag kan sätta plantorna? Har försökt googla lite men tycker det är svårt att finna hur stora plantorna blir. Både höjd och bredd hade varit intressant att veta innan dom sätts ut.

Det jag har:
Early Jalapeno
Atomic heart
aji colorado
Golden cayenne
Fresno
Cilegia piccante
Hungarian hot wax
Serrano
Serrano tampiqueno
ancho grande
anaheim pepper
santa fe grande

Nu har jag inte haft alla sorter du har men räkna iallafall med 40-50cm mellan plantorna.
Hoffie
Vad jag läste mig till när jag började med chili så kunde plantorna bli både 1 m höga o 1 m breda, men årets största är än så länge bara 55 i bredd, så minst 50cm behöver dem ju.
rosita
Odlar du dem på friland?
Lina och Olav
CITAT (rosita @ 15-05-2010, 12:04) *
Odlar du dem på friland?

Dom har inte flyttat ut än. Men tanken är att dom ska ut. Jag har som sagt ett hemmabyggt plasttak över rabatten men när dom blir högre än ca 60-70cm så går dom i taket och då åker det av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon