Jesper1986
Är det växter i krukor som är inomhus hela tiden eller? Tänkte lite på alruna om den kan räknas som krukväxt.......

ha de
Ina
Hmmm.. det var faktiskt en klurig fråga...

Jag tycker nog att sådana fleråriga växter som man kan ha i kruka inomhus året runt är "krukväxter". Sen kan man ju naturligtvis odla ettåringar och växter som kräver viloperiod i krukor också. Fast dom känns lite mindre "krukväxtiga", om man kan säga så..

Eller det kanske är så att krukväxter är sådana växter som man måste ha i kruka för att dom inte tål att växa på friland i vårt klimat?

Nån annan som har nån bra definition på vad som är en "krukväxt"? huh.gif
renate
Jag vet inte om jag har rätt men:Krukväxt är en innomhusväxt som inte tål utomhusklimat,den står i kruka året om.Ettåriga växter i krukan kallar jag för krukodlade växter tex.sommarblommar,fuchsia mm,mm. unsure.gif wink.gif
Renate
CarMa
CITAT
Ettåriga växter i krukan kallar jag för krukodlade växter tex.sommarblommar,fuchsia mm,mm.

Fuchsia är väl ingen ettåring??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon