Jesper1986
gjorde det förra året...FEL vet jag att jag gjorde....jag vände bara på jorden och satte växter där.....hur gör man egentligen och vad för typer av växter kan man odla där?.....

ha de
Åsa, mälardalen zon 2
Med många växter kan det fungera att bara göra som du gjorde. Men det bästa är att anpassa växtvalet efter växtplatsen (vilken typ av jord, dränering, väderstreck mm.)
Indie
jag gissar på att du kanske skulle förbättrat jorden innan du satte växterna,kanske med lite kompost eller torvmull beroende på hur jorden var innan.Det klassiska felet man gör enligt många plantskolor är att man vattnar växterna för lite när man att dem... men det sägs ju att man lär av sina misstag,vilket jag håller med om
Något som jag tycker är viktigt när man skall planera en rabatt t.ex. vid ett staket är att man får volym och höjd i rabatten,ett tips kan vara att skissa rabatten på ett papper och rita in tänkta växter
Lycka till
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon