Gissa vem som fick jobbet att rensa ogräs? Min 4 år yngre syster var väldigt stillsamt barn och överviktig, för vackra barn skulle vara det. Jag kunde inte ens sparka i gång henne eller dra upp innan morssan sprang ut när syrran gallskrek. Förresten hon har samma taktik, mer förfinad bara även nu.
Efter att min svärmors inflytande i allt, blev trädgården mer som min och sedan var det inte så farligt med ogräset heller.
Numera är tomten terraserad med murar i olika höjder som följer tomtens ursprung. Mina rabatter är enstaka och de är min glädjeämne varje vår. Tyvärr är de rätt små, men jag har själv planerat dem. Större rabatter, och slänter har markduk, men där kommer enstaka låga växter. Jah har varit emot växthus, såg bara massa arbete som svärmor skulle så och jag rensa. Nu har vi ett rätt stort växthus (min makes önskan) och vi bestälde den på en höst och vid årskiftet gick "friggebolagen" igenom, den med 15 kvaratmeter, så på våren 3 år sedan kom den och sedan jag fick den med golv och möbler så min glädje var stor. vi trivs så gott där!
Ett råd; - skicka inte din partner arr rensa kökslandet! Jag hade en bädd kvar och hade brottom till jobbet så jag bad min make att rensa den. Väl hemkommen frågade jag att hur gick det? -- Det var väl ingen konst när de stod i rader, svarade min stoltte make. ni försår utan att tillägga vad han hade gjort??????