Full version: Rosleverans i veckan!
tvilling77
Får mina rosor från Flora Linnea i veckan! tummenupp.gif

Tänkte placera dessa rosor tillsammans med Louise Bugnet som redan står på plats!
Duchesse de Montebello
Belle de Crecy
Morden blush
Prairie Joy

Vad tror ni? Jag ska ju även placera John Davies nånstans..hm..tänkte låta honom vara vid altanen, bara det inte blir för varmt!?

Funderar lite på placeringsavståndet oxå..svårt att veta hur stora dom blir i en kallare zon, har ju läst i LÅG men det är ju baserat på zon 1! g.gif
Kajsa
Kanadarosorna som klarar zon 6 blir säkert så stora även i din zon, men blommar lite senare.
Dom andra två är zon 5 rosor, blir säkert ingen större skillnad än hos mig, du kan säkert gå på dom måtten som är LÅG.
Har John Davis vid uteplatsen i söder och den trivs bra där ! En av de få klätterrosor som inte frös ner ett dugg i vinter.
tvilling77
Det låter ju kanon Kajsa! Då blir det som jag tänkt!
Det ska bli så kul!! biggrin.gif biggrin.gif
Har idag flyttat på A.Mackenzie och placerat dom tillsammans med Therese Bugnet..hoppas bara att det inte blir för trångt! Nåja..i såna fall får man väl flytta igen?!
Ezereht
Aha du får från flora linnea nu? Jag beställde av dom för ganska länge sen (men var på våren) och har sedan dess inte hört ett knyst. Började fundera på om dom bara höstlevererar.. i så fall ville jag avbeställa faktiskt för en ros är en födelsedagspresent liksom. Fick du ett brev hem att dom skulle levereara?
tvilling77
CITAT (Ezereht @ 16-05-2010, 21:46) *
Aha du får från flora linnea nu? Jag beställde av dom för ganska länge sen (men var på våren) och har sedan dess inte hört ett knyst. Började fundera på om dom bara höstlevererar.. i så fall ville jag avbeställa faktiskt för en ros är en födelsedagspresent liksom. Fick du ett brev hem att dom skulle levereara?

Nej, jag mailade dom eftersom jag inte heller hört nåt och jag vill få dom i backen så tidigt som möjligt och eftersom det är och ska vara varmt ett tag nu! Då visade det sig att mina rosor var packade och klara och skickas idag! tummenupp.gif

jag tycker att du ska ringa dom eller maila!! Dom levererar på våren, men sista datum för beställning var 7 maj!
Vad har du beställt för spännande då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon