Full version: Min klätterhortensia
H Anders
Jag är lite orolig för min klätterhortensia. Den är planterad förra året och verkade trivas. Knopparna sitter kvar men har inte slagit ut. Här i Luleå slog träden ut den här helgen. Brukar klätterhortensia vara lite sen i starten?
Stammen har flagnat och den ser torr ut.
Är det någon som har en välgrundad gissning?
JRo
Fast här i Mölndal är det bara senaste veckan som den har tagit fart. Den är nog bara lite seg. Och stammen ska väl se lite flagig ut?
Den är säkert ok!
Fru Frö
Precis, stammen ser ju torr och flagig ut.

Min klätterhortensia har idag blad stora som en enkrona, typ, och den får bara lite sol de sista kvällstimmarna. Bor i norra Sthlm.

Så jag tror som föregående talare, att den inte satt fart än!

H Anders
Tack för svaren! Nu känner jag mig lite hoppfull.
H Anders
Den var stendöd, visade det sig...
Fru Frö
Näääe?! Vad trist. Hur har du tagit reda på det - tog du fram stetoskåpet och lyssna g.gif

Själv är det tur att jag inte sparat alla kvitton jag handlat växter för under de 8 år jag bott här, måååånga måååånga hundralappar har dött för mig också, tråkit är det!
H Anders
Knopparna började ramla av och då såg jag att innanmätet börjat ruttna. Härdigheten räckte väl inte till.
JRo
Åhh, så synd! Denna vinter har gått hårt åt växterna, jag har flera rosor som klarat sig många år men som dött i år. Trist är det!
Bassam
Hej
Du kan borta skadade delar och vänta lite om rötter bra de kan komma igen .
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon