Full version: Änglatrumpet
Moonbeam
Bor i Stockholm, och mina änglar från förra året bor redan ute i växthuset, men de ska nog få flytta ut på altanen snart, för de tar plats! Men, jag tänkte höra om nån vet om jag vågar låta bebisarna flytta ut än?
Alexander-VG-zon3
frösådda änglatrumpeter behandlar du som frösådda sommarplantor, dvs ta ut efter att frostrisken är helt förbi och när det är över +5c på nätterna. avhärda dom först mot solen. placera dom skyddat i skuggan med väv i några veckor och flytta dom sen soligare. skydda dom också från blåst.
Tottes matte
Hej,

ang. din änglatrumpet. Inte undra på att dom växser om du har dom i växthuset, de älskar ju värme.
Börja med att ställa dom utomhus nu när det är fina dagar och varmare, men vi kan inte vara säkra förran de fråstnätternä är över och det vete börs när de kommer. Ta det säkra ist. det osäkra. min fick komma ut en stund på lunchen. Det var första gång för denne ängel, men jag kommer att ha henne på altanen så hon får vänja sig till sin nya tillvaro, men jag litar inte på nätterna ännu.
Jag har en liten rosa ängel på gång, men den får vara i växthuset i börja med. Nu har jag alla färdiga växter på min verandra och där är det ca 18 grader som mest. Det är den ljusaste platsen jag har.
Lycka till med din ängel! a0a.gif fr. Tottes matte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon