Jag blev alldeles tossig när jag såg det senaste från Odla Nu -- en pelargonfrossa. Det brukar bli för många varteviga vår, man kan inte låta bli..... vad gör man? Min kvot av pelargoner för denna sommar är redan överfyllt. Sedan håller jag på att börja stamma upp en jättestor Mårrpacka och det blev många fina sticklingar som jag har nu under min ömma vård.
Maken ringde och hade fått en kompis från vår båtklubb att köra brädor och allt som behövdes till mitt bygge på altanen. det är så tomt där just nu och den är stor. Har en del krukodlad att kunna ha där, men nu får jag plats till mina blåbär och jordgubbar och lite annat ----

Jag hade köpt förra året en vit lilljeväxt, glömt namnet, och den hade börjat skjuta ordentliga blad och blomknoppar så jag tänkte plantera den till en större kruka. Vad snopen jag blev! Den rackarn hade spräckt sin gamla kruka! Nu har den en rejäl kruka, men jag vågade inte börja dela på den än. Vill se den som en stor buske först och sedan hålla efter att den inte blir ännu större och det finns alltid någon som blir glad av en stickling. Det skulle bli varmare och maken skulle städa växthuset och sedan flytta mattorna och möblerna dit och de växter som är inte så ömtåliga. Ser framemot det ...