Har ni något tips på böcker för en nybörjare? Tips på webbsidor funkar faktiskt också.
Men jag vill lära mig mer om grunderna och även om skadedjur och sjukdomar. Sen vill jag även läsa på om krydd- och grönsaksodling, ätbart helt enkelt.
ingrids
17-05-2010, 15:09
När det gäller ätbar odling gillar jag Lena Israelssons "Handbok för köksträdgården".
Åsa, mälardalen zon 2
17-05-2010, 16:24
Japp den boken är toppenbra tar upp det mesta så ska man köpa en bok så är det Handbok för köksträdgården
(Lena Israelsson har även skrivit andra bra böcker om köksväxter som man kan låna på biblioteket ex. odla asiatiskt, Handbok för köksträdgården innehåller dock allt man kan behöva veta när man ska starta upp en köksträdgård)
Den boken verkar vara riktigt bra, tyvärr så är den slut precis överallt. Den verkar inte tryckas längre...
ingrids
18-05-2010, 15:16
Oj, pinsamt

- hon har kommit ut med en ny bok "Kål & krasse : den nya köksträdgården", om den är det minsta som sina föregångare borde den ge både råd och inspiration.
Vår trädgårdsbok av Kristel Kvant är också en av mina "grundböcker".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.