Vi har två katter som älskar att ligga på pass vid vår webcamholk. Vi har även en massa mördarsniglar. Jag har funderat på vad man ska lägga ut så att katterna ger fasiken ligga under holken och lurpassa samt även läst på detta forum tips/råd.
Katter får tydligen kräkningskänslor/reflexer när dom luktar/smakar på vissa insekter vilket tydligen är nedärvt. Min blandning ger "två önskningar i en". Dels blir man av med katter på oönskade ställen samt dessutom kan dessa förbenade mördarsniglar komma till nytta.
Receptet är följande:
Ren sprit (jag använder isopropyl alcohol) i en burk samt vatten där man plockar in sniglarna med en matpincett. De upplöses lite efter tiden och det är humant för sniglarna men luktar f-n för katterna. Måste säga det ser ganska äckligt ut.
Detta läggs ut där man inte önskar att katterna ska vara. Funkar strålande men vet inte idag ifall mördarsniglarna blir lockade av detta. Ifall så är fallet så är dom på ett begränsat område och lätta att göra ny blandning av. Borde kanske ta patent på detta?
Ge gärna "feed back"....
Kolla in Sofia. Förmodligen har maken övergett henne, stackaren.
Sofia