Full version: frack
Ljusalfheim
idag har jag varit stilig efter skolan tongue.gif
jag köpte nämligen en frack på vägen hem biggrin.gif
en begagnad förståss. dess väst är svart sad.gif
jag har inte kunnat hitta en enda vit frackväst - finns de inte begagnade pga att de lätt blir missfärgade måhända. blink.gif

nu är det skjortor som saknas, och hängslen, manchettknappar och hög hatt smile.gif...

...för efter sommarlovet går jag tredje ring och har frackvecka biggrin.gif biggrin.gif

*behöver sommarjobb*
Hannele
Stiligt!
Annars kan man kanske hyra tillbehören?
Sonens hyr-smoking kostade 600 kr, om jag minns rätt. En dag.
Anna-C
Frackvecka??? wacko.gif

Går man till skolan i frack? Voffor dådå?

Ibland känner man sig alldeles särskilt urgammal...
Ljusalfheim
jommen jommen!! rolleyes.gif

det är tradition på ebersteinska gymnasiet att sistaårselever går klädda i frack en vecka i början av höstterminen wub.gif
(man ska festa med stil)
tills förra året var det just denna vecka som nollningen utfördes smile.gif
men den är ju borttagen nu wink.gif sad.gif mad.gif
jag fick ju vara med på nollningen i alla fall smile.gif
senare i terminen går treor klädda i frack vid sammankomster såsom kräftskiva och andra små festligheter biggrin.gif

det ska bli redigt sköj wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Ljusalfheim @ 08-01-2004, 23:15)
jommen jommen!! rolleyes.gif

det är tradition på ebersteinska gymnasiet att sistaårselever går klädda i frack en vecka i början av höstterminen wub.gif
(man ska festa med stil)
tills förra året var det just denna vecka som nollningen utfördes smile.gif
men den är ju borttagen nu wink.gif sad.gif mad.gif
jag fick ju vara med på nollningen i alla fall smile.gif
senare i terminen går treor klädda i frack vid sammankomster såsom kräftskiva och andra små festligheter biggrin.gif

Men... är ni inte där för att lära er en massa wink.gif
Frack på lektionerna... Näää!
Inte undra på att det klagas på dagens skola.

Bättre var det på den gamla goda tiden biggrin.gif
Då hade vi effektiv inlärning 6 dagar/vecka biggrin.gif
Monica M zon 4
Låter stiligt med frack i skolan! Det går säkert att banka in lite kunskaper även om man har frack. tongue.gif Hoppas du hittar resten av sakerna du saknar.
Hannele
I min gamla skola på andra sidan Östersjön
gick skolans äldsta elever klädda i sekelskiftskäder.
Kul med allt sånt!
Adri-Anne
Tänk vilka stiliga gossar. Er skulle jag velat se. biggrin.gif
Själv hade jag skoluniform, med blå veckkjol, vit blus, blå jacka ,vita knästrumpor och flätor, flätorna var inte obligatoriska tongue.gif
Ingo
CITAT (Ljusalfheim @ 08-01-2004, 20:38)
jag har inte kunnat hitta en enda vit frackväst - finns de inte begagnade pga att de lätt blir missfärgade måhända. blink.gif

Tokigt i så fall, det är ju de gamla patinerade (gulnade) som är coolast!

Själv har jag som gammal uppsaliensare två vita frackvästar och skulle gärna dela med mig om det inte var så att den ena har ägts av en stor och tjock gammal karl och är för stor för mig och säkert för dig också... sad.gif
Hannele
CITAT (Ingo @ 09-01-2004, 13:06)
skulle gärna dela med mig om det inte var så att den ena har ägts av en stor och tjock gammal karl och är för stor för mig och säkert för dig också... sad.gif

Kan ni inte sy, pojkar? rolleyes.gif
Ljusalfheim
inte ska jag försöka mig på att sy delar till fracken inte!! ohmy.gif

men jag sydde i och för sig en väst för några månader sen...
men den var till en piratutstyrsel. skulle på en fest med pirattema wub.gif
och jag vann förstapris i utklädnad biggrin.gif
vickeva
CITAT (Ljusalfheim @ 09-01-2004, 18:14)
och jag vann förstapris i utklädnad biggrin.gif

BILDBEVIS!!!!!!!!!!!!!!!!!
ThomasJ
CITAT (Ljusalfheim @ 08-01-2004, 23:15)
(man ska festa med stil)

--- zip ---

Jag antar att du inte går i en pojkskola.. wink.gif

Tänkte bara på vad tredjeårs tjejerna skall ha på sig? Inte frack eller?

Annars tycker jag det var en riktigt skojig ide.. smile.gif Ha det så trevligt, kommer själv ihåg hur det var sista året.. biggrin.gif

//Thomas - student -90
Hannele
CITAT (Ljusalfheim @ 09-01-2004, 18:14)
inte ska jag försöka mig på att sy delar till fracken inte!! ohmy.gif

Nej, utan fixa Ingos för stora frackväst, så den blir mindre i omfång.
Ljusalfheim
jag ska se om jag kan få fram nån bild på 'eländet' till pirat jag klädde ut mig till laugh.gif

näjdå, inte går jag i pojkskola. visserligen är det ett gammalt teknistgymnasium så där finns fler pojkar än flickor sad.gif
damerna går iklädda frack de också.
tyvärr är det väldigt ovanligt att se en helt igenom 'korrekt' klädd elev, många elever använder t-shirt eller vanlig skjorta till fracken, gympaskor... etc...etc... wink.gif men det är svårt att få tag på riktiga grejor, speciellt om man vill hålla kostnaderna nere sleep.gif

förra året gick två av eleverna i trean mot traditionen och klädde sig i klänning. (dessa två var pojkar, inte flickor) blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon