Jennika
Var och hälsade på min far och hans gumma. I fönstret fanns en hel drös med dessa blommor så jag bad att få ett kruka. Hon hade ingen aning om vad det var men tycktes ha hört någonstans orden "Gråtande Jakob" eller en typ av Clivia. Hittar inget på nätet. Kan någon tala om vad det är. Går att dela enkelt, tydligen lökar.
Niklas-73-
ser ut som någon slags kanna.
Eva i Höga
Den är ny för mig men den var vacker. Tycker också det ser ut som nån sorts kanna.
RitRat
Absolut en kanna/Canna. Hittade en tjeckisk sida där precis den här färgvarianten finns:
http://www.garten.cz/a/cz/172-canna-indica-l.-dosna/
Jennika
Tack för svaren - nu har jag mejlat min far och hans gumma så att de får veta vad de har i fönstret.
Det var ju precis den blomman som länken gick till. thanks.gif

Tillagt i efterhand:

Men häpp!! yes.gif - såg vem som svarat (RitRat) och förstår att vi bor i samma kommun. Vad snopet, verkligen!
RitRat
CITAT (Jennika @ 19-05-2010, 08:11) *
Men häpp!! yes.gif - såg vem som svarat (RitRat) och förstår att vi bor i samma kommun. Vad snopet, verkligen!

Oj, du kunde räkna ut min kommun, jag har inte skrivit in det i profilen. Skicka PM, så får vi se vilka vi är!
:-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon