Full version: Helt slut
Lilla hjärtat
Oj oj, nu vill jag nästan inte vara med längre. Om jag jobbade på så här i växthuset varje dag, så skulle jag aldrig behöva besöka ett gym. Eller bry mig om hur många kakor jag äter. Allt jag vill göra nu är att lägga mig i skuggan och äta glass. I stora stora lass.

Tänk om det hjälpte att svepa lite spenat. Eller en burk med dunderhonung ...

Stora växthusgrejardagen

Oups

Ha det gott!
//Linda
katah
Ju den dagen...

jag konkade ut alla småplantor på altanen och plockade ut mina vagnar.

Då kom sonen och undrade vad jag gjorde... det var väl nyss dom hade hjälpt mig att städa hela växthuset och hade spolat rent alla serveringsvagnar ( som jag använder som odlingshyllor)

Ju, , slap.gif det var den städningen från vinterförvaring till vårtdrivning.
Nu vardet " ut med våren in med sommaren" konkaronka flirting.gif

Ungen skakade på huvudet ....
skogstroll
Ja har man trädgård behöver man nog inge gym... onödigt slös med pengar..... och glass kan man väl unna sig när man slitit hårt wink.gif och så kan man ju göra egen glass (eller sorbet) och smaksätta med sina små egna primörer... tror ogräset passar på att växa några decimeter medans jag är på jobbet så det är bara att gå upp i ottan....

jag har sagt till katten att hon gott kan göra lite nytta om dagarna och rensa lite ogräs men nehej.... angry.gif
Lilla hjärtat
;o)

Klart det måste fixas då och då.

Min katt är också ouppfostrad. Inte en endaste maskros uppjagad när jag kommer hem.

Ha det gott!
//Linda
Peztis
Haha! Måste ju berätta!!!!
För ett par år sedan hade mitt (fd) jobb sådan där motionstjoflejhej... Om man sprang fick man poäng, om man simmade, gymmade, styrketränade... då fick man poäng.
Jag hävdade bestämt att jag behövde inte gym, jag hade klippt äppelträd flera timmar, klippt gräsmattan i tre timmar några gånger om, grävt om landet... I alla fall så fyllde jag i talongen och sedan var det lottdragning. Gissa hur sura de andra blev när jag vann andra eller om det var tredje pris, ett presentkort på Intersport. giggle.gif Jag gick och "köpte" mig en fin fleecetröja, jag!

Jag vet inte hur det är att gå på styrketräning (har aldrig och kommer aldrig) men att förflytta 15,4 ton samkross måste väl i alla fall vara likvärdigt? Och dessutom är jag ute i solen och friska luften i stället för airconditionerad torr luft full med virusar från alla andra som är förkylda osv.

Mina katter är inte heller så duktiga på det där med att dra upp maskrosor men den ena är en hejjare på att fånga småmarodörer (sork) och att gödsla blomsterrabatten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon