|
kerstin z5-6
19-05-2010, 17:51
Efter en mkt tung vår, ja hela förra året, som slutade med att när våren just kom hit, förlorade jag min man, min växthusbyggare, jordlimpeleverantör och allt annat som händer när man levt mer än 20 år tillsammans.. och den ene bara försvinner-- Jag har sått luktärtor det är allt..trädgården är ett oooooo.. allt är ogjort sedan 2 år.. Nu känns det i alla fall som om jag börjar bli lite intresserad igen. Jag ber om ursäkt om ni IM at mej och inte fått svar. Tranan är här och storspoven drillar, idag kändes det inte så dumt att bara vara. Jag kommer inte att vara här så mycket i sommar men lovar återkomma i vanlig stil senast till hösten Må era odlingar lyckas K
Irene_L
19-05-2010, 18:01
Så tragiskt att du har förlorat din man Jag är glad att du har hittat hit igen! Jag har saknat dig!
Tack och lov att du har hittat tillbaka, du har varit saknad och vi är många som har skickat våra tankar till dig under din frånvaro /Anki
Föresten så måste jag berätta för dig att jag fick tag i en Quadra förra året nere i Helsingborg. Den är den enda som inte sorkuslingarna ringbarkat i vinter.
/Anki
Aqvakul
19-05-2010, 18:19
Välkommen tillbaks Kerstin! Det känns så bra att du är tillbaks. Du var en av de första jag fick kontakt med här på Odla hösten 2007.
stennie
19-05-2010, 18:20
Härligt att du är tillbaka,  men trist att höra om din man!...Hoppas du får en fin sommar!
Sussie F-Flower
19-05-2010, 18:28
Så tragiskt och ledsamt, Kerstin! Skönt att du i alla fall börjar må bättre igen och att du hör fåglarna.
Så tråkigt att höra att du mist din man  Vi är många här som har saknat dig.
Christina i Taxinge~
19-05-2010, 19:08
Varm varmt välkommen tillbaka, Kerstin! Har ofta tänkt på dig senaste året och mycket glad att se att du orkar kika lite framåt. Låt trädgården ta hand om dig i sommar! Nån annan sommar kan du ta hand om trädgården.
Har saknat dig Kerstin ! Åh så tungt att förlora sin livskamrat. Hoppas du kan känna lite glädje i din härliga trädgård i sommar. Tröstekram från mig
kerstin z5-6
19-05-2010, 20:42
TACK! Allt går på något vis känns bra att vara med er igen
Eva i Höga
19-05-2010, 20:44
Ja, Kerstin du har varit saknad! Gott att du är på banan igen och dyker upp här ibland när du känner för det.
Välkommen tillbaka även om vi inte "känner" varandra, jag är ju ganska ny här på forumet. Man blir så ledsen när man läser om andras sorg och elände, för en stund stannar man upp och är så tacksam för det man har! CITAT (Christina i Taxinge~ @ 19-05-2010, 20:08)  Låt trädgården ta hand om dig i sommar! Nån annan sommar kan du ta hand om trädgården. Det där var så poetiskt klockrent! Låt inte trädgården bli en tyngd och börda utan försök att låta den läka dig.
ingrid fuxwall
19-05-2010, 20:56
Erkänner att jag undrat vart du tog vägen - välkommen tillbaka!
Biggan_
19-05-2010, 22:47
Välkommen tillbaka Kerstin! CITAT (Christina i Taxinge~ @ 19-05-2010, 20:08)  Låt trädgården ta hand om dig i sommar! Nån annan sommar kan du ta hand om trädgården. Vilka kloka ord!
Kerstin, du får en stor, varm tröstekram. Roligt att se dig här igen! Olle
Överbölingen
20-05-2010, 08:36
Skönt att du är med oss igen. Orkar du ta emot några av Anders trädplantor eller skall jag vänta. Övernattar 28/29 på Värdshuset i Burträsk. På väg till Lule.
Solstorm
20-05-2010, 09:55
Beklagar det tråkiga som hänt. Hoppas du har andra människor omkring dig. Här på forumet finns ju människor nästan dygnet runt.
Jag ser fram mot att kunna läsa det du skriver igen.
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-05-2010, 18:51)  Efter en mkt tung vår, ja hela förra året, som slutade med att när våren just kom hit, förlorade jag min man, min växthusbyggare, jordlimpeleverantör och allt annat som händer när man levt mer än 20 år tillsammans.. och den ene bara försvinner-- Jag har sått luktärtor det är allt..trädgården är ett oooooo.. allt är ogjort sedan 2 år.. Nu känns det i alla fall som om jag börjar bli lite intresserad igen. Jag ber om ursäkt om ni IM at mej och inte fått svar. Tranan är här och storspoven drillar, idag kändes det inte så dumt att bara vara. Jag kommer inte att vara här så mycket i sommar men lovar återkomma i vanlig stil senast till hösten Må era odlingar lyckas K Välkommen tillbaka Kerstin. Du ska veta att du varit mycket saknad. Jag förstod att något hänt, men att det var något så tråkigt trodde jag inte. Jag beklagar verkligen din stora sorg och hoppas du ska finna lite tröst och stöd här inne. Du tittar in och skriver när du själv vill, orkar och kan... Ha det så gott du kan i sommar.
ninnisky
20-05-2010, 10:55
Skickar dig en stor tröstekram  har så svårt att säga något annat än att du ska var rädd om dig  Livet kan vara grymt. Så skönt att du är tillbaka om än i små portioner. Har ofta undrat vart du tog vägen och saknat dig!
kerstin z5-6
20-05-2010, 12:16
Tack alla! Överböle! Så klart jag tar emot en trädplanta skickar mitt mobilnr i mailen kan vi höras! Kram K
ängsvädd
20-05-2010, 12:38
Beklagar din förlust  Välkommen tillbaka
Åh så roligt att se dig - jag har saknat dig här på Odla. Jag beklagar förlusten av en älskad make.
Maggan H
20-05-2010, 13:37
 Äntligen är du tillbaka! Välkommen, jag har också saknat dig!
Det var riktigt gott att se dig igen Kerstin. Ledsamt att du haft det så tungt.
/Åsa
Lady Hamilton
20-05-2010, 16:59
Här är en till som saknat dig  Välkommen tillbaka
kerstin z5-6
20-05-2010, 19:00
emmas matte
21-05-2010, 08:17
 har saknat dina bra svar på frågor
Helen i Piteå Zon 5
21-05-2010, 08:30
Men så roligt att 'se' dig här igen Kerstin  Fruktansvärt tråkigt med din sorg, visste inte. Allt har sin tid och glädjande är ju din sådd av luktärtor, rensning av rabatter får du ta allt eftersom. STORA och många kramar till dig!
kerstin z5-6
22-05-2010, 08:00
Hej Helen och alla andra som svarat så gulligt:) En rabatt rensad jippi.. nu återstår bara sådär en 7 ha tilll hehe:) Jag belönade mej med en jättefluffig stor ljust rosa pion
Margith
22-05-2010, 09:05
Mitt allra djupaste deltagande. Skönt att se att du börjar vara tillbaka En jättefluffig rosa pion kan ju aldrig vara fel.
Eva i Skåne
28-05-2010, 22:52
Välkommen tillbaka Kerstin! Ge dig själv den tid du behöver att läka. Trädgården kan trösta. Jag är inte så ofta inne på Odla numera, men har saknat all din klokskap.
kerstin z5-6
29-05-2010, 11:46
Planterat , Ask, lönn, körsbär, ros,:)Mycket har vintern farit hårt fram med i år.Tur det finns nya växter och goda trädgårdsvänner.Tack alla så roligt att se er igen!
Välkommen tillbaka Kerstin! Det känns skönt att ens "guru" - som någon så träffande sa - är här igen. Du inspirerade och höll modet och ångan uppe på mig i mitt nyväckta trädgårdsintresse för några år sen - Det kommer jag alltid att minnas med stor tacksamhet. Tråkigt att höra om din enorma förlust. Vet inte hur man tröstar i ett sånt läge men trädgårdsarbete ÄR en livsgivande kraft så jag hoppas du orkar med allt grävande. Hur mår dina bergvallmon?
Edit: stavfel. Fast jag undrar om det inte är det trådlösa tangentbordets fel!! Hmpf!
kerstin z5-6
30-05-2010, 08:32
De har tittat upp mina bergvallmo, de klarade misskötsel i två år, dessutom har min gula Rhododenron luteum just i år mer knopp än någonsin och de brukar blomma samtidigt och sitter nära varandra. Så ja tack o lov att jag har trädgård-fast den kändes som ett enda dåligt samvete förr... Kul att se dej igen Bee!
CITAT (netha @ 28-05-2010, 23:17)  Håller med Netha!
kerstin z5-6
02-06-2010, 17:10
 Kram tillbaks!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|