Victoria
Hej,

Vi har en humle och en kaprifol som står planterade precis bredvid varandra. Nu klippte vi ner kaprifolen till 20-25 cm för ett tag sedan och nu börjar det komma skott från marken. Men de skotten ser likadana ut som de som kommer 40 cm längre bort från humlen?!

Ser skotten likadana ut eller är det humlen som har spridit sig med utlöpare eller tvärtom. Jag blir orolig för att kaprifolen inte klarat sig och att det är humlen som kommer där istället sad.gif

Någon som vet?
ingrids
Jag tror att humlen är lite ljusgrönare och tunnare än kaprifolen, fast jag har bara sett dem var för sig och inte bredvid varann. Och humle sprider sig som sjutton om den trivs.
varghem
humle har håriga nästan klibbiga skott... medans kaprifolen har ett bladknippe i väldigt slät utseende. kaprifolen kommer oftast på gammal ved och humle nytt ur marken
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon