Mickebombom
Hej

Under kvällen fick jag en idé jag tänkte dela med mig till er. Inspirerad av uppochnerodling av tomat tänkte jag att det borde gå att göra samma sak med sockerärtor!

Det jag tänker mig är att ta en "vanlig plasthink" och borra ett stor antal hål (ca 2cm i diameter) både i botten och på sidorna. Sen fyller jag den med jord (ett lager markväv också) och planerar en sockerärta i varje hål. Sockerärtorna tänker jag mig att förgro någon vecka först. Slutligen hänger jag upp hinken på någon solig plats.

Vad säger ni, tror ni på detta? Är det en bra eller dålig idé?

/Micke
ABCiV
Jag har inte en aning om det är en bra idé, men jag tycker den är intressant! Berätta gärna hur det går. Jag tror jag tar och testar detsamma! Tack för tipset!
Solstorm
Nu fick jag också lust att pröva. Det blir absolut en utmaning för sniglarna, inte lika enkelt att äta för dem som annars.
Mickebombom
NU är den klar!

Blev säkert 50 sockerärtor i samma hink. Jag återkommer med en bild

Några fler som provat?

/Micke
BeaW
Förlåt, Micke - jag har inte provat detta, men har du alltså provat tomater uppochner?
Mickebombom
Jag har inte provat tomater uppochner men det har jag ju alla fall läst om. Det var så jag fick idén

/Micke
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon