Full version: chile chipotle
Vippan
Har fått en påse med chile chipotle i present är det någon som vet hur jag ska göra med den??Nu ligger den i påsen alldeles brun och torr.

Mvh Vippan

Preussen
CITAT (Vippan @ 20-05-2010, 09:21) *
Har fått en påse med chile chipotle i present är det någon som vet hur jag ska göra med den??Nu ligger den i påsen alldeles brun och torr.

Mvh Vippan

det är bara att säga grattis! en underbar krydda. jag och en god vän byggde vår egen rök som vi både kan kall och varmröka i.
du kan mala dem till pulver. du kan lägga dem direkt i grytan, gör gott i soppor, eller så blölägger du dem i fingervarmt vatten ca 15 min innan du använder dem i matlagning.
du kan även smaksätta oljor som du kan använda till din grillning eller bbq om du kallar det så.
Vippan
CITAT (Preussen @ 20-05-2010, 14:09) *
det är bara att säga grattis! en underbar krydda. jag och en god vän byggde vår egen rök som vi både kan kall och varmröka i.
du kan mala dem till pulver. du kan lägga dem direkt i grytan, gör gott i soppor, eller så blölägger du dem i fingervarmt vatten ca 15 min innan du använder dem i matlagning.
du kan även smaksätta oljor som du kan använda till din grillning eller bbq om du kallar det så.

Tack för tipsen Preussen testade som smaksättning till grillningen i helgen blev kanon tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon