AK i Sura
21-05-2010, 08:31
Hej!
Oj vad länge sedan det var som jag var innen på trädgårdsforumet. man tror att man ska ha mer tid under vinter och tidig vår men timmarna tycks aldrig räcka till. Nu är ju trädgårdssäsongen i full gång och då blir det ännu mindre tid. En av orsakerna till att jag haft extremt lite tid under vintern är att jag haft tre kullar med kattungar! Så roligt men visst är det en del extra jobb. Den sista bebisen flyttar om några dagar och det kommer att bli så tomt.
Jag vill verkligen försöka att hinna vara mer aktiv på forumet och läsa alla era kloka inlägg man lär sig så mycket. Hoppas också att vi kan göra om besöket på Löta under sommaren, det var så roligt att träffa några av er där. Någon tur till Söderfors kommer det med all säkerhet också att bli.
I Sura har vi förstås också haft en extrem vinter och jag har verkligen oroat mig för rosorna eftersom jag som vanligt varit dålig på att täcka och skydda dem. Rabattrosorna har klarat sig bra, även Papageno, Tradecant och Claude Monet som egentligen är på gränsen för min zon. DÄremot har klätterrosorna tagit enormt med stryk och jag har för första gången fått klippa ner min Flammentanz ända till botten. Även Venusta pendula och Constance Spry blev rejält frusna men alla lever! Chansade också på att köpa en Compassion på sensommaren, klätterros zon 3. Den frös förstås ner men lever!
Nu är det bara att vänta på att de första knopparna ska börja synas men det lär väl ta några veckor till. Tills dess får man njuta av allt annat som blommar i trädgården under våren men allt går ju så fasligt fort nu när den ihållande värmen kom.
Mvh Anna-Karin
Vad kul Anna - Karin jag har undrat så var du tog vägen. Vi bor ju så nära varandra så vi har haft samma väder/kyla. Trist för hela trädgården ser stubbad ut nu, Constance Spry är nerklippt här med.
I sommar får man glädja sig över perenner och klematis.
Hör gärna av dig om du vill åka till Löta eller annat.
Christina i Taxinge~
29-05-2010, 20:58
Hej A-K!
Kul att se din signatur igen!
Ska du till Löta i sommar hoppas jag verkligen att du säger till.....
esters-tradgard
30-05-2010, 07:03
Åh va kul att se dig här igen. Löta vill jag absolut åka till, säg till när ni skall dit så följer jag med.
AK i Sura
31-05-2010, 21:39
Hej! Vad roligt att ni minns mig trots att jag inte varit aktiv på så länge. Det vore jättekul att träffas på Löta framöver men vi kanske ska vänta tills efter midsommar så det finns lite rosor i blom när vi kommer?
Nu känner man verkligen att sommaren är på väg och vissa av rosorna har ju redan härliga knoppar. Nevada, Therese och Louise Bugnet mfl. I väntan på rosorna får man njuta av allt annat som blommar nu och det är häftigt att se all växtkraft efter den bistra vintern. Klematisarna drar ju iväg en decimeter om dagen!
Mina katter njuter också av att våren äntligen kommit och det går knappt att få in dem från rastgården på kvällarna, det finns ju så många häftiga nattfjärilar att jaga. Här kommer en bild på nadja som njuter bland tusentals förgätmigej.
PS! Äntligen har jag kommit mig för och blivit medlem i Rossällskapet!
Anna-Karin
[attachment=50559:100524nadjasessa.jpg]
Ezereht
01-06-2010, 00:05
Välkommen tillbaka AK
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.