Ängsfröerna går ju inte att kasta ut på en grässlänt (det har jag försökt med, inget tar sig i konkurrensen med gräset). Finns det nåt annat man kan bara kasta ut och inte behöva mylla ner som lätt tar sig? Prästkragar? Jag har ringblommefrön över, kanske kan vara nåt?
Malin_MeL
21-05-2010, 11:22
förgätmigej borde gå, de sprider sig i vår gräsmatta av sig själv, de fröar ju massor varje år.
japp, har nu provat med förgätmigej. Köpte även gröngödslingsfrön (oljelin och rödklöver). Ska bli spännande att se om det tar sig.
Malin_MeL
23-05-2010, 22:40
lin funderade jag oxå på när jag skrev förra svaret, det skulle jag oxå vilja ha, när blommar de eg?
jag har bara vårblomster i min gräsmatta för sen klipper jag den under sommaren.
den klipptes för första gången idag, nu var gullvivorna på upphällningen
gullviva är oxå en bra gräsmatteväxt, vet ej om den frösår sig dock, eller rotspris sig, men den sprir sig iaf!
Geranium
27-05-2010, 15:30
Hej, jag sådde lin för något år sen och jag vill minnas att de blommar i juni-juli, ca 3 veckor. Jättelätta att så. Köp vanliga linfrö på mataffären, funkar bra!
rosennosen
31-05-2010, 16:29
Näva funkar ( jag har Geranium Phaeum med vackert bladverk o brunröda små blommor
), Scilla, Förgätmigej, Revsuga, Hasselört som fröer.
Vinca major som sticklingar/plantor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.