Full version: Hänryckningens tid
Pote2illa
[/size] Kan en blyg gammal tant få önska er alla

[size="5"]
E N R I K T I G T G O D O C H G L A D P I N G S T ?

:angel_not:
Alba
Jag önskar dig och alla på Odla en riktigt Trevlig och fin pingsthelg.
Aqvakul
Trevlig pingst på er!
yahoo.gif yaay.gif kompiskram.gif
Myosotis
Trevlig pingst!

sommarhumla
[attachment=50232:pingst.jpg]

Även jag vill passa på att önska er alla en riktigt härlig pingsthelg.

/Sommarhumla
Meriona
Vad är pingst egentligen? Det är ett antal dagar efter påsk, men vad hände på pingst? Jag vill minnas att jag konfirmerade mig, men det var bra längesen, så nämndes det nåt om detta så är det glömt och förlåtet för länge sen... wacko.gif

Ping är ett golfmärke det vet jag. Att pinga någon är att skicka nån form av elektronisk information. Men vad är pingst? Jag har uppriktigt inte en aning.

Men ha en trevlig pingst ändå! Det ska jag h, jag ska på både Odla-loppis och Morsdags-firande.
Biggan_
Trevlig pingst alla odlaiter!

[attachment=50244:Blandat_065.jpg]

zaaritha
Jag känner mej inte "hänryckt"
Men; har försökt fota blommor i dag!

_
Eva-Helene
CITAT (Meriona @ 21-05-2010, 19:44) *
Vad är pingst egentligen? Det är ett antal dagar efter påsk, men vad hände på pingst?

Här får du veta varför vi firar Pingst.
Ha en skön och härlig Pingst allihopa smiley_small_hug.gif
Red Top
CITAT (Meriona @ 21-05-2010, 19:44) *
Vad är pingst egentligen?
Men ha en trevlig pingst ändå! Det ska jag h, jag ska på både Odla-loppis och Morsdags-firande.

Pingsten firas till minne av den kristna kyrkans födelse.

Du är tidigt ute med morsdagsfirandet. Själv väntar jag till den 30:e. kompiskram.gif

Hoppas alla får en trevlig, om än förkortad, pingsthelg!

Så här skriver svenska kyrkan om pingsten.

pejori
En trevlig pingstafton önskar jag er alla.
Olle A
Ha en fortsatt trevlig pingst allihop!

[attachment=50272:Forsythia.jpg]

Olle

Meriona
Tack Eva-Helene och RedTop för att ni upplyst mig om sånt jag borde veta! wub.gif

Olle, vilken vacker bild! Vad är det röda bredvid fosythian?

(Jag tänker fortfarande lite på trippelisan) rotfl.gif
Eva i Höga
Jag önskar också alla kära Odlavänner en fortsatt trevlig och kort pingst. Pratade i fredags med en leverantör i Norge, de är lediga både 17 maj och annandag pingst. Hos oss togs väl annandag pingst bort för att vi skulle fira 6 juni istället? Tror jag ska flytta till Norge g.gif . Men det är väldigt roligt att jobba också så jag stannar nog kvar. naughty.gif
gnon49
Ja det har varit en strålande dag utanför Uddevalla. Gräset det växer o rågen han gror.
positivt. Första grodan i dammen. Negativt. Ärlorna vill promp flyga in i hallen och lämna otrevliga spår efter sig. Får väl skylla mig själv,ytterdörren går ju att stänga. smile.gif Hade även en spov på tomten idag. Men Göken har jag inte hört, tyvärr.
zaaritha
Ja--du milde--vad det växer!
Min man---klippte av vår röda gullviva i går;
trots att jag bad honom akta den.............
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon