Full version: Troll på odla?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2010, 12:02) *
Jag är dock helt oskyldig i sammanhanget. innocent.gif
Kan tyvärr inte skriva något för då kommer trollen att undvika detta. biggrin.gif Beklagar om jag anklagat dig för att vara ett troll, nu vet jag att du bara är allmänt ohyfsad och okritisk.

beklaga är nog det minsta du kan göra med tanke på att du misstänkliggör helt oskyldiga människor för att trolla på forum.

och för den delen, varför se till att tottes matte försvann, det den människan skrev var väl ändå en droppe i havet jämfört med vad "etablerade" medlemmar på odla hasplar ur sig mellan varven?
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 12:10) *
Jag bad Göran att titta på det. Vad jag förstår så har flera andra gjort detsamma.

Inte jag som sagt, och skrivit. Jag har också skrivit att man bör hålla låg profil i början så att alla hinner bilda sig en uppfattning. I ett forum där man kan vara helt anonym ligger det i sakens natur att alla nykomlingar granskas noga, den som inte gör det är alldeles för naiv.
Berith
Ruda misstänkte jag inte en sekund!

CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 12:10) *
Jag bad Göran att titta på det. Vad jag förstår så har flera andra gjort detsamma.

Däremot kunde jag tänka mej det om dej.
Aqvakul
Vad är problemet, Berith?

Tycker du att det är OK att gapa och skrika på alla och en var?
Tycker du att det är OK att ändra inledningsinlägget i en tråd två gånger så att det handlar om helt olika saker?
Tycker du att det är OK att gräva fram en massa gamla trådar och fylla dem med hånfulla kommentarer?

Det tyckte inte jag.

Därför mailade jag Göran för att han skulle titta på det. Detta förklarade jag också för Tottes matte. Här spelar vi med öppna kort.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 12:42) *
Ruda misstänkte jag inte en sekund!

Däremot kunde jag tänka mej det om dej.

Även jag bad admin titta på hennes inlägg och det skäms jag inte för. Varför är det viktigt för dig att få veta vem som kontaktat admin? Det står var och en fritt som tycker sig ha anledning och det angår inte dig alls. thumbdown.gif

Även jag talade om för Tottes matte att jag tänkte göra det.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 13:00) *
Vad är problemet, Berith?

Tycker du att det är OK att gapa och skrika på alla och en var?
Tycker du att det är OK att ändra inledningsinlägget i en tråd två gånger så att det handlar om helt olika saker?
Tycker du att det är OK att gräva fram en massa gamla trådar och fylla dem med hånfulla kommentarer?

Det tyckte inte jag.

Därför mailade jag Göran för att han skulle titta på det. Detta förklarade jag också för Tottes matte. Här spelar vi med öppna kort.

Det där är för mej att vara en skvallerbytta. Skulle aldrig falla mej in att påpeka för Göran (eller Ingemar) att det är en annan medlem som inte uppför sej som kanske önskvärt är.

Herregud! strunta i dom som gapar och skriker! Eller plockar fram "gamla" trådar. För alla som registrerat sej efter att tråden skapades är alla trådar "nya". Om den som skapade tråden inte gillar att den plockades fram igen kan väl den personen be om att dom sista nya inläggen plockas bort och låta tråden låsas eller nåt? Jag struntar fullständigt i om nån plockar fram en tråd som du skapade för två år sen och skriver nåt som inte jag skulle hålla med om. Till exempel. Likadant tycker jag att du kan strunta i om nån plockar fram en tråd som jag skapade för länge sen och skriver nåt som du inte gillar.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 13:32) *
Det där är för mej att vara en skvallerbytta. Skulle aldrig falla mej in att påpeka för Göran (eller Ingemar) att det är en annan medlem som inte uppför sej som kanske önskvärt är.

Herregud! strunta i dom som gapar och skriker! Eller plockar fram "gamla" trådar. För alla som registrerat sej efter att tråden skapades är alla trådar "nya". Om den som skapade tråden inte gillar att den plockades fram igen kan väl den personen be om att dom sista nya inläggen plockas bort och låta tråden låsas eller nåt? Jag struntar fullständigt i om nån plockar fram en tråd som du skapade för två år sen och skriver nåt som inte jag skulle hålla med om. Till exempel. Likadant tycker jag att du kan strunta i om nån plockar fram en tråd som jag skapade för länge sen och skriver nåt som du inte gillar.

Du är ju inte riktig...
andersen
Håller med Berith, varför skall det skvallras för,dom som står för forumet får väl vara med i trådarna och skaffa sig egna uppfattningar,Admin som ej är närvarande på forum ger inte jag mycket för och där ligger mycket i varför det blir som det blir här på forumet.
Anki på Öland
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 11:58) *
.................utan mer vem som fixade det..........

Skall du skylla på någon så får du väl skylla på alla oss som deltog i alla dom trådarna där hon kom med underliga inlägg. Dert var ju faktiskt inte bara en tråd.
Aqvakul
Jag tycker inte heller att det finns någon anledning att ta kontakt med admin. bara för att någon spelar över lite. Men detta var ett extremfall.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 13:37) *
Du är ju inte riktig...

Inte riktig vad?

Hur ska man vara för att duga åt dej som med-medlem i ett forum du är med på?

Det finns många gånger som jag tänkt och sagt att "jösses, h*n är ju precis knäpp!" och "h*n är bara för mycket" och "den där skulle ju bort härifrån alltså!" - men aldrig att jag skulle ens komma på tanken att pma Göran för det. Kanske att det är jag som borde tänka om?
skogstroll
varför inte, om det är olämpliga inlägg?
*Stintan*
CITAT (andersen @ 31-05-2010, 13:42) *
Håller med Berith, varför skall det skvallras för,dom som står för forumet får väl vara med i trådarna och skaffa sig egna uppfattningar,Admin som ej är närvarande på forum ger inte jag mycket för och där ligger mycket i varför det blir som det blir här på forumet.

Nu är det ju så att detta forum och många andra (även sådana som har medlemsmoderatorer) fungerar på det viset att medlemar har möjlighet att meddela admin vid uppenbara påhopp och brott mot forumreglerna och därmet överlåta till admin att bedöma och eventuellt vidta åtgärder. Varför är det skvaller om man blivit påhoppad? Forum kan sällan ha en moderator med fulla befoghenheter närvarande dygnet runt.

Det är högst frivilligt att vara här. Man kan ju undra varför om man är så missnöjd med hur det fungerar.
andersen
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 14:01) *
Nu är det ju så att detta forum och många andra (även sådana som har medlemsmoderatorer) fungerar på det viset att medlemar har möjlighet att meddela admin vid uppenbara påhopp och brott mot forumreglerna och därmet överlåta till admin att bedöma och eventuellt vidta åtgärder. Varför är det skvaller om man blivit påhoppad? Forum kan sällan ha en moderator med fulla befoghenheter närvarande dygnet runt.

Det är högst frivilligt att vara här. Man kan ju undra varför om man är så missnöjd med hur det fungerar.

Jaha så då tycker du att jag inte skall vara här?Jag har sakt många gånger att det borde vara en aktiv Admin här om du tittar på hur många inlägg "våra"Admin har så är det inte flera en ett tiotal om året!
Berith
CITAT (skogstroll @ 31-05-2010, 13:59) *
varför inte, om det är olämpliga inlägg?

För att jag inte är den skvallriga typen kanske...? Jag vet inte. Eller att jag inte ser mej som "mer" medlem än ni andra kanske? Att om du (tex!!) skriver nåt som inte jag håller med om så skulle jag aldrig pma Göran och be honom kolla upp din medverkan här.

Forumet är som forumet är och passar det inte mej så får jag väl göra nånting annat.

CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 14:01) *
---

Antar att det där också var till Andersen (ser att han svarat) men jag undrar också varför tex AQ (som ju svarade att han meddelade Göran!) är här om han är missnöjd med hur det är.
skogstroll
jag tror inte nån anmäler nån annan för småsaker, det kan ju bli rätt trist stämning när folk är fula i mun. Finns ju andra forum för det. Om jag kallade dig för fula saker så är det väl inte så konstigt att jag åker ut? nån form av uppfostran har man ju förhoppningsvis

fuchsian
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 13:57) *
Inte riktig vad?

Hur ska man vara för att duga åt dej som med-medlem i ett forum du är med på?

Det finns många gånger som jag tänkt och sagt att "jösses, h*n är ju precis knäpp!" och "h*n är bara för mycket" och "den där skulle ju bort härifrån alltså!" - men aldrig att jag skulle ens komma på tanken att pma Göran för det. Kanske att det är jag som borde tänka om?

Berith, läste lite om djuren och kom till denna sidan. Jag vet inte vad det menas med "att duga" åt? confused.gif Blev kanska fundersam angående om det gäller en hon/han person ni snackar om?
Jag skulle vilja veta vem är det som bestämmer över vem som får vara med? Hur går det till?
Kanske dumma frågor, men jag gör det ändå. fuchian
andersen
CITAT (skogstroll @ 31-05-2010, 14:12) *
jag tror inte nån anmäler nån annan för småsaker, det kan ju bli rätt trist stämning när folk är fula i mun. Finns ju andra forum för det. Om jag kallade dig för fula saker så är det väl inte så konstigt att jag åker ut? nån form av uppfostran har man ju förhoppningsvis

Men om det nu är så,varför är ingen Admin inne och styr upp saker och ting innan någon måste bli avstängd? om vi tar Göran tex så har han sedan starten skrivit 144inlägg och jag har aldrig sett ett försök att styra uppsaker och ting, utan hans inlägg handlar mest om tekniska saker ang forumet.
skogstroll
ja säg det...
Aqvakul
CITAT (andersen @ 31-05-2010, 14:18) *
Men om det nu är så,varför är ingen Admin inne och styr upp saker och ting innan någon måste bli avstängd? om vi tar Göran tex så har han sedan starten skrivit 144inlägg och jag har aldrig sett ett försök att styra uppsaker och ting, utan hans inlägg handlar mest om tekniska saker ang forumet.

Jo, mer aktiv moderering av administrationen hade inte skadat.

Annars har jag förstått av Gossen Ruda, som tydligen har täta kontakter med Göran, att man brukar få en varning först innan man åker ut.
Berith
CITAT (skogstroll @ 31-05-2010, 14:12) *

Om du kallade mej för fula saker skulle iaf inte jag anmäla dej. flirting.gif Jag skulle kanske inte tycka att det var så kul, men det skulle ju bara vara din åsikt eller uppfattning.
skogstroll
jag kanske inte skulle anmäla dig heller, men om jag ser nån annan bli utsatt då blir jag förbaskad
*Stintan*
CITAT (andersen @ 31-05-2010, 14:07) *
Jaha så då tycker du att jag inte skall vara här?Jag har sakt många gånger att det borde vara en aktiv Admin här om du tittar på hur många inlägg "våra"Admin har så är det inte flera en ett tiotal om året!

Det skrev jag väl ändå inte. Det var en fundering som slog mig och gällde inte dig personligen. Nu fungerar ju forumet på det här sättet och några fler aktiva Admin vill dom ju inte ha. Sen kan man ju sitta och önska sig en mer aktiv Admin hur mycket man vill men det ändrar ju inget. Hur många inlägg Admin skrivit på ett år säger ju inget om hur mycket dom är inne och läser.
Berith
CITAT (fuchian @ 31-05-2010, 14:15) *
Berith, läste lite om djuren och kom till denna sidan. Jag vet inte vad det menas med "att duga" åt? confused.gif Blev kanska fundersam angående om det gäller en hon/han person ni snackar om?
Jag skulle vilja veta vem är det som bestämmer över vem som får vara med? Hur går det till?
Kanske dumma frågor, men jag gör det ändå. fuchian

Hej och välkommen! Kanske inte den roligaste tråden att hamna i som ny... biggrin.gif

Jag undrade hur man skulle vara för att duga som medlem då en person inte uppförde sej som andra tyckte var lämpligt. Enligt mej är det enbart Göran och Ingemar som bestämmer vem som får vara med.
Aqvakul
När Göran har valt att avstänga Tottes matte, är det något vi ska ifrågasätta?
*Stintan*
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 14:11) *
För att jag inte är den skvallriga typen kanske...? Jag vet inte. Eller att jag inte ser mej som "mer" medlem än ni andra kanske? Att om du (tex!!) skriver nåt som inte jag håller med om så skulle jag aldrig pma Göran och be honom kolla upp din medverkan här.

Forumet är som forumet är och passar det inte mej så får jag väl göra nånting annat.

Antar att det där också var till Andersen (ser att han svarat) men jag undrar också varför tex AQ (som ju svarade att han meddelade Göran!) är här om han är missnöjd med hur det är.

Anta inte så mycket och få det till något annat än det som faktiskt står Berith!
Anki på Öland
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 14:32) *
.......Enligt mej är det enbart Göran och Ingemar som bestämmer vem som får vara med.

Det stämmer väl precis!! Just så är det ju!! Ingen annnan än dom bestämmer!
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 10:33) *
En del är dessutom söta

[attachment=50545:troll20r...44254907.jpg]

Stintan ... är den fina trollbilden din? Va fina de är som fantasifigurer. Tycker om bilden! bravo.gif fuchian
andersen
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 14:34) *

Nej för min del handlar det inte om det,utan att det borde finnas ett system i hur någon blir avstängd här ifrån,och det borde vara så att personen får en varning i tråden som går fel och att andra åxå ser det, inte att folk skickar Pm som gör att peronen blir avstängd, utan andra medlemmars vetskap,för då kommer ovisheten fram varför blev det så,det är bättre om Admin går in i tråden och skriver några rader, då vet alla vad som gäller.
fuchsian
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 14:32) *
Hej och välkommen! Kanske inte den roligaste tråden att hamna i som ny... biggrin.gif

Jag undrade hur man skulle vara för att duga som medlem då en person inte uppförde sej som andra tyckte var lämpligt. Enligt mej är det enbart Göran och Ingemar som bestämmer vem som får vara med.

Tackar så mycket Berit, Jag bara blev lite undrande, men tack för svaret. Var finns dessa 2 personer?
Är de i Odla Nu eller på något forum? Jag bara kollar lite, tänker bara vilka regler ni har? fuchian
*Stintan*

Nej den är inte min. Finns massor av Rolf Lidbergs fina trollbilder på nätet.

Konstig tråd att hälsa någon välkommen i men jag gör det ändå flirting.gif

Detta var till fuchian.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 14:34) *

Det jag ifrågasatte var varför andra medlemmar - du får gärna uppfatta som att jag menar dej i det här fallet eftersom du berättade att just du bett Göran kolla upp Tottes matte! - tycker att just dom ska pma Göran och berätta att andra inte kan uppföra sej som dom önskar.

Testa att inte bry dej! tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 31-05-2010, 14:43) *
Tackar så mycket Berit, Jag bara blev lite undrande, men tack för svaret. Var finns dessa 2 personer?
Är de i Odla Nu eller på något forum? Jag bara kollar lite, tänker bara vilka regler ni har? fuchian

Om du går in under HEM här ovanför så kan du klicka på "om Odla. nu" så finns en massa information.
skogstroll
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 14:52) *
Det jag ifrågasatte var varför andra medlemmar - du får gärna uppfatta som att jag menar dej i det här fallet eftersom du berättade att just du bett Göran kolla upp Tottes matte! - tycker att just dom ska pma Göran och berätta att andra inte kan uppföra sej som dom önskar.

fast det här är ju faktiskt en plats där många ska samsas om platsen och byta åsikter så då kanske det behövs lite ordning ibland. Brukar ju vara rätt grova grejer som behövs för att bli rapporterad. Hur konstigt är det?
Berith
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 14:31) *
---Det var en fundering som slog mig och gällde inte dig personligen. ---

CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 14:34) *
Anta inte så mycket och få det till något annat än det som faktiskt står Berith!

Ok! tummenupp.gif Tog det som att du skrev till Andersen och då svarade jag som jag gjorde och sen skrev du att det inte var till honom personligen och då blev det som det blev.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 14:52) *

Märkligt hur du reagerar, Berith. När din kompis Gossen Ruda skriver inlägg på inlägg om "troll" och hur han diskuterar det med Göran, så har du ingen kommentar. Men när jag vid ett enstaka extremt tillfälle, precis som ett antal andra medlemmar, ber Göran att ta en titt, då gör du världens grej av det. Tyvärr verkar det som du, ända sedan jag blev spamborttagare, har satt i system att hacka på mig.
PeterDeleter
Aqvakul--->

Vill först och främst säga att du gör ett toppenjobb. Av egen erfarenhet vet jag att det gärna kan bli ett dygnet runt jobb administrera en sida. Ser att du idag har möjlighet hålla koll en hel del vilket är strålande. En sak bara som jag måste nämna. Det är att det måste skiljas på en admin och en användare på en sida. Som användare ska man ha möjlighet skriva vad man som privatperson vill. Som admin har man bra mycket mer regler att hålla sig till. Detta gör det svårt skriva/bemöta saker och ting. Vad jag menar med detta är att jag hoppas du får ett admin-konto framöver. Iofs vet många vem som då finns bakom det idag.

Keep up the good work!

tummenupp.gif

Edit: Med admin-konto menar jag inte bara själva nicket. Utan även ha dom befogenheter som krävs för att bestämma med eget huvud utan fråga någon om lov. Det tror jag du kan göra galant!
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 14:23) *
Jo, mer aktiv moderering av administrationen hade inte skadat.

Annars har jag förstått av Gossen Ruda, som tydligen har täta kontakter med Göran, att man brukar få en varning först innan man åker ut.

Täta kontakter är nog att överdriva. vi skickade några mail fram och tillbaka beträffande den allmänna stämningen på forumet iom att jag blivit påhoppad av en specifik medlem. Det var ett tag sen. Jag reagerar bara om jag själv blivit utsatt för något, fö får var och en sköta sig själv. Undantag då för exempelvis matten som tydligen ändrat i ursprungsinlägget om jag fattat det rätt. Såna Facebook-fasoner skall inte tolereras och skall anmälas direkt av förste bäste som märker det.
*Stintan*
CITAT (PeterDeleter @ 31-05-2010, 15:20) *
Aqvakul--->

Vill först och främst säga att du gör ett toppenjobb. Av egen erfarenhet vet jag att det gärna kan bli ett dygnet runt jobb administrera en sida. Ser att du idag har möjlighet hålla koll en hel del vilket är strålande. En sak bara som jag måste nämna. Det är att det måste skiljas på en admin och en användare på en sida. Som användare ska man ha möjlighet skriva vad man som privatperson vill. Som admin har man bra mycket mer regler att hålla sig till. Detta gör det svårt skriva/bemöta saker och ting. Vad jag menar med detta är att jag hoppas du får ett admin-konto framöver. Iofs vet många vem som då finns bakom det idag.

Keep up the good work!

tummenupp.gif

Edit: Med admin-konto menar jag inte bara själva nicket. Utan även ha dom befogenheter som krävs för att bestämma med eget huvud utan fråga någon om lov. Det tror jag du kan göra galant!

Trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa. Inget ont sagt om Aquakul alltså för han behövs sannerligen som vanlig medlem (samt spamborttagare) utan att behöva hålla sig till andra regler än de som gäller oss alla. Varningar och avstängningar ska ligga på huvudansvariga för forumet för att det ska kunna kännas någotsånär opartiskt. Det är inte bedömningar som ska skötas av en som aktivt deltar i forumets diskussioner.
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 14:44) *
Nej den är inte min. Finns massor av Rolf Lidbergs fina trollbilder på nätet.

Konstig tråd att hälsa någon välkommen i men jag gör det ändå flirting.gif

Detta var till fuchian.

Stintan, tack för tipset, är lite nostalgisk när det gäller dessa fina bilder. Har antecknat namnet och när jag nu får lite tid över, så tittar jag på dom. Har lite vila mellan mina planteringar och få ha koll på vädret vad man vågar sätta permament ute. Jag tar inte illa vid att vi hamnade på denna tråd just nu, men jag kommer inte stanna kvar för detta ger inget och jag har en del att läsa vad andra har svarat på olika odlingar. så vi syns! rolleyes.gif fr. fuchian
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 15:46) *
Trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa. Inget ont sagt om Aquakul alltså för han behövs sannerligen som vanlig medlem (samt spamborttagare) utan att behöva hålla sig till andra regler än de som gäller oss alla. Varningar och avstängningar ska ligga på huvudansvariga för forumet för att det ska kunna kännas någotsånär opartiskt. Det är inte bedömningar som ska skötas av en som aktivt deltar i forumets diskussioner.

Håller med Stintan! tummenupp.gif
skogstroll
äh ska vi gå ut och rensa ogräs eller nåt istället? smile.gif
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 14:55) *
Om du går in under HEM här ovanför så kan du klicka på "om Odla. nu" så finns en massa information.

Till Stintan .... OK, jag förstår, tar en titt på informationen i de närmaste dagarna, för säkerhets skull.
Blev lite "skraj" dit jag hamnade i forum och vill ingen illa, därför frågade jag... tummenupp.gif fuchian
Aqvakul
Välkommen hit fuchian! kompiskram.gif
PeterDeleter
Håller med om rensa ogräs.

Snart när det blir kväll får vi plocka mördarsniglar också. Jipppiiiee ranting.gif

Nej, nu blir det gruppkram och hoppas på nya fräscha inlägg framöver.

Take care folks!

coolgleam.gif
Red Top
Jag tänker inte rensa ogräs, varken här på forumet eller i trädgården. Ska ut och omskola plantor och skura krukor. smile.gif

Men innan jag gör det vill jag bara tala om att även jag mejlade Göran och bad honom läsa inläggen från den nuvarande "gästen".

Jag kunde stå ut med hennes/hans framfart, så länge påhoppen skedde i det allmänna forumet, men när intet ont anande medlemmar i trädgårdstrådarna blev påhoppade blev jag arg. Skrev mitt inlägg ang troll och mejlade Göran.

Jag ångrar varken inlägget eller mejlet.

Edit: Ändrade Trädgårdsforumet till trädgårdstrådarna
andersen
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 15:46) *

Det är jag inte överens om! En Admin skall inte vara opartisk en Admin enl mej skall vara en som deltar i forumets diskussioner och hänvisa till forumets regler, så tycker jag!!.
Gossen Ruda
CITAT (andersen @ 31-05-2010, 17:06) *
Det är jag inte överens om! En Admin skall inte vara opartisk en Admin enl mej skall vara en som deltar i forumets diskussioner och hänvisa till forumets regler, så tycker jag!!.

Håller inte med, admin kan gärna få vara med och lufta sina åsikter men opartiskhet i forumets skötsel är ett måste annars blir det märkligt.
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2010, 17:09) *
Håller inte med, admin kan gärna få vara med och lufta sina åsikter men opartiskhet i forumets skötsel är ett måste annars blir det märkligt.

Hur är det på dom andra forumen som du är med på? dom andra forum som jag är med på (happy mtb,guldkort.info,mm) har Admin som klart och tydligt hänvisar till regler i diskussioner och det är inget konstigt med det.
Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchian @ 31-05-2010, 15:46) *
så vi syns! rolleyes.gif fr. fuchian

välkommen till odla, ursäkta för min misstänksamhet men den ''frasen'' känner jag ju igen från ''tottes matte''.

nedan

CITAT (Tottes matte @ 29-05-2010, 18:08) *
så det är gott att Odla Nu finns och alla råd jag fått ........ smiley_small_hug.gif fr. Tottes matte

som sagt ber om förlåt för min misstänksamhet men känns lite skumt.

om ''jag'' skulle vara ny medlem så är det ju inte denna tråd jag skulle vara aktiv i. men visst alla är vi olika. men skrivstilen känns samma. igen jag ber om ursäkt vill inte starta nåt. men som jag skrev lite misstänksam blev jag.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon