Full version: gräskarp
anki/ronninge
funderar på att köpa 2 gräskarpar till dammen

någon som har sånna??
perryd
Arken zoo har just nu erbjudande med 5 dammguldfiskar för 99 kr. Jag köpte igår och kan inte säga hur det gått ännu. Men prisvärt.
anki/ronninge
tack! googlade, finns ett arkens zoo i vällinby!
CITAT (perryd @ 23-05-2010, 10:56) *
Arken zoo har just nu erbjudande med 5 dammguldfiskar för 99 kr. Jag köpte igår och kan inte säga hur det gått ännu. Men prisvärt.

ThereseTT
Vi har en gräskarp tillsammans med koien och han äter både det ena och det andra fast helst sallad.

Synd du inte bor närmare så kunde du fått våra guldfiskar rolleyes.gif
anki/ronninge
aj då vad synd att vi inte bodde närmre varandra då!!! *S jag funderar skarpt på att få tag i gräskarp iallafall.
CITAT (ThereseTT @ 24-05-2010, 22:20) *
Vi har en gräskarp tillsammans med koien och han äter både det ena och det andra fast helst sallad.

Synd du inte bor närmare så kunde du fått våra guldfiskar rolleyes.gif

Mony
Varför just gräskarp? (nyfiken smile.gif )
anki/ronninge
ja varför gräskarp? jo för att de inte behöver så mycket gulligull!! smile.gif det vill säga skötsel och matning. De sköter sig själva och äter av de som hamnar på botten, alger blad osv, de städar dammen åt mig, tänkte jag!
CITAT (Mony @ 25-05-2010, 21:47) *
Varför just gräskarp? (nyfiken smile.gif )

Maxirolisa
Tänk på att gräskarpen äter växtlighet (sin egen vikt om dagen)och om den inte stödfodras så kan en del finväxter i dammen också ryka med. Vi har guldfisk och Praktkarp(underart av Spegelkarp) i vår damm och stödfodrar ngn gång i veckan de hittar också mycket att äta själva, mygglarver smådjuretc. Det roliga med karpen är att den blir stor och dessutom väldigt tålig. Lycka till!!
Antalh
gräskarpar kan beställas i olika storlekar hos www.hh-ss.se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon