|
vickeva
09-01-2004, 19:07
Hej och tack för ett alldeles utmärkt skött forum! Två frågor: Skulle man inte kunna ha "nästa bild"knappen i albumen ovanför bilderna i stället för under, så blir det mycket lättare att knappa sig igenom ett album? (jag har för mig att det kanske inte är du som sköter albumet, men då kanske du kan framföra det till någon annan) Varför kommer man alltid till sista inlägget när man klickar på "första olästa inlägg"? Ibland missar jag flera inlägg för att det kommit fler på förra sidan som bara hoppas över.
Ingemar
09-01-2004, 23:57
CITAT Hej och tack för ett alldeles utmärkt skött forum! Tack! CITAT Skulle man inte kunna ha "nästa bild"knappen i albumen ovanför bilderna i stället för under, så blir det mycket lättare att knappa sig igenom ett album? Visst kunde man det, det kunde ju ligga både uppe och nere. Jag ska titta på det. CITAT Varför kommer man alltid till sista inlägget när man klickar på "första olästa inlägg"? Ibland missar jag flera inlägg för att det kommit fler på förra sidan som bara hoppas över. Det ska bara hända om man lämnar forumet utan att ha gått in i det inlägget, då ska allt som man låtit bli att läsa räknas som läst ändå. Nästa gång man kommer in hamnar man då vid det som kommit till efter detta.
innan man trycker på denna knapp  så står det gå till sista olästa och som skrivet så hamnar man ibland på det sista olästa och ibland på det första olästa
vickeva
13-01-2004, 22:32
CITAT (Virgo @ 10-01-2004, 00:29) innan man trycker på denna knapp  så står det gå till sista olästa och som skrivet så hamnar man ibland på det sista olästa och ibland på det första olästa Nu förstod jag inte, Virgo! Det står väl "Gå till första olästa..." och i alla fall hamnar jag alltid på sista inlägget när jag klickar där. Och någon sådan  pil har inte jag sett..
Ok, lite otydlig, om man för muspekaren över denna  så kommer det upp en "skylt" "gå till sista olästa" och dessa blippar måste du se? Eller har du en Mac?
vickeva
15-01-2004, 08:27
CITAT Eller har du en Mac? ...svär inte i kyrkan... men jag har inte någon pilknapp  någonstans...
Den lilla  finns inte hos dej,  den finns bara i dom olika avdelningarna. När du nu tex går in i avdelning Support så ser du förhoppningsvis en  eftersom jag har skrivit det här inlägget. Visst, nu när du läser det här är det ju kört för då är  borta. Men kolla när du ska läsa nya inlägg i andra avdelningar!
vickeva
15-01-2004, 13:41
CITAT (Berith @ 15-01-2004, 08:36) Den lilla  finns inte hos dej,  den finns bara i dom olika avdelningarna. När du nu tex går in i avdelning Support så ser du förhoppningsvis en  eftersom jag har skrivit det här inlägget. Visst, nu när du läser det här är det ju kört för då är  borta. Men kolla när du ska läsa nya inlägg i andra avdelningar!  Tack Berith!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den lilla symbolen har jag inte sett.... *blind* men det händer samma sak när jag trycker på den som när jag trycker på "gå till första olästa inlägg", dvs att jag kommer till slutet av tråden..
Jag har ingen aning om varför det blir som det blir...
CITAT Det ska bara hända om man lämnar forumet utan att ha gått in i det inlägget, då ska allt som man låtit bli att läsa räknas som läst ändå. Nästa gång man kommer in hamnar man då vid det som kommit till efter detta. Jag tror inte att det stämmer. Egentligen förstår jag inte varför jag ska till sista olästa när jag vill till första olästa.
vickeva
13-03-2004, 10:41
CITAT (vickeva @ 09-01-2004, 19:07) Hej och tack för ett alldeles utmärkt skött forum! Två frågor: Skulle man inte kunna ha "nästa bild"knappen i albumen ovanför bilderna i stället för under, så blir det mycket lättare att knappa sig igenom ett album? (jag har för mig att det kanske inte är du som sköter albumet, men då kanske du kan framföra det till någon annan) Varför kommer man alltid till sista inlägget när man klickar på "första olästa inlägg"? Ibland missar jag flera inlägg för att det kommit fler på förra sidan som bara hoppas över. Hej Ingemar Jag lyfter denna tråd för att höra om du har försökt och inte lyckats, eller omdu kanske har glömt. Jag tycker nämligen att det är så jobbigt att titta i fotoalbum för att "nästabildknappen" flyttar sig hela tiden. Det skulle vara så smidigt om man bara kunde lägga muspekaren på den och klicka när man tittat sig mätt. Enklaste sätte tycker jag vore att ha knapparna ovanför bilderna i stället för nedanför...
Maria i Helsingborg
13-03-2004, 11:11
CITAT Jag tycker nämligen att det är så jobbigt att titta i fotoalbum för att "nästabildknappen" flyttar sig hela tiden. Det skulle vara så smidigt om man bara kunde lägga muspekaren på den och klicka när man tittat sig mätt. Enklaste sätte tycker jag vore att ha knapparna ovanför bilderna i stället för nedanför... Jag håller med, det irriterar mig varje gång att man får scrolla/flytta muspekaren. Jag håller för övrigt också med om att det är ett bra skött forum. Sedan blir det ju också som vi är i mångt och mycket! Tack för alla bra, roliga och trevliga svar!
Brandklipparen
19-03-2004, 13:51
Goddag. Jag undrar om det går att byta användarnamn, alltså jag vill inte heta "Brandklipparen" utan mitt riktiga namn.
Hej då
Robert Bäckström
Susanne i Linköping
19-03-2004, 20:28
Det är 'la bare å skapa en ny användare, med ditt eget namn! Men varför byta, Brandklipparen är ju heltufft ju! Lägg in ditt eget namn som signatur och behåll användarnamnet, vetja!
Brandklipparen
26-03-2004, 18:42
Hej. OK, du fick mig på bättre tankar, tack
Brandklipparen
28-03-2004, 09:47
Goddag. Varför har man det inte så att de sista inskickade svaren kommer längst upp på sidan? Jag tycker det är ologiskt när de senaste svaren hamnar längst ner.
På Återseende
Tjaa... det är väl kanske inte så ologiskt. Tror att det är för att man "ska" läsa hela tråden från början, alltså uppifrån och ner. Då borde ju det sist skrivna inlägget också hamna sist.
Det finns forum där ordningen är den omvända. Jag tycker att dom är så pass svårlästa att jag lämnar dem nästan omedelbart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|