Margith
Är det någon av er som snubblat över en sida där de säljer trädgårdsbyxor/arbetsbyxor i tumstorlek?
Jag är ute efter en midjebyxa som har knäskydd och mängder av fickor, helst svart.
Jag hittar massor av såna här byxor, men storleksmässigt finns det ett glapp mellan barnstorlek ca 140 ctl och damstorlek 38.
Damstorlek 38 ryms det 1,5 Margith i wacko.gif 140 ctl går inte att få upp över knäna crying.gif
Nån som har ett förslag?
Åsa, mälardalen zon 2
Både björnkläder och blåkläder har damhantverksbyxor ner till storlek 34 ifall man tittar på sortimenten på deras hemsidor (det är dock ganska få modeller), kanske man kan höra med dem ifall det finns någon återförsäljare i närheten som brukar ta hem dessa mindre storlekar.
Margith
Även om jag skulle hitta ett par byxor i storlek 34 fungerar det inte!
Om man behöver storlek 34 får man uppenbarligen inte vara mer än max 160 cm lång, jag är 175.....
Då pratar vi inte arbetsbyxor längre, utan såna där piratbyxor eller vad det nu heter när byxbenen slutar strax under knäna a0a.gif
Jag behöver tumstorlek !!
Jeans hittar jag, även om jag i ärlighetens namn får leta runt lite grann tongue.gif
smuleborg
Minsta Fristads (herr i tumstorlek) motsvarar nog storlek 36 (dam), och den är kanske för stor? Jag köpte mina Fristads för några år sedan, jag tog den näst minsta (drog då liten 38:a, idag 40), satt löst och ledigt som sådana byxor ska göra. Bra med funktionella fickor, knäskydd, enormt slitstarka. Finns i svart. Jag tycker att du ska testa dem, om du inte redan gjort det. Jag vet inte var du bor, men jag köpte mina i en affär (glömt namnet) utanför Stockholm som säljer "arbetskläder", de hade ett stort sortiment vad gäller tum på bredden och längden. Jag kan ta redan på affärens namn om du bor här i Stockholmstrakten (sambon minns nog).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon