Full version: ansikten
4:an
Dessa ansikten har jag gjort lite på experiment! [attachment=50307:P1010509.JPG]
vitavargen
Vad fina de är!
Myosotis
Hjälp vad rädd jag skulle bli när det är mörkt och så svävar det vita ansikten i luften! Bra mot tjuvar kanske? wink.gif
tänk en riktad belysning underifrån....buuuh!
Peztis
Hur har du gjort? En gipsmask som du sedan hällt betong i?

Lite skoj att sätta utanför huset, här bor vi!
Jag köpte masker på Panduro Hobby och täckte med tejp på utsidan..d v s för ögon och mun och även på toppen av huvudet. Sedan skar jag en "ränna" i hakan så att jag kunde lägga in armeringsjärnet och tejpade till runtom. Därefter var det bara att hälla i betongen och vänta två dygn...lite på kul så i två av dem köpte jag lite "ögon" som jag satte fast innan jag hällde i betongen! Blev lite kul effekt...i en av dem ser man betongen igenom ögonen..skall göra fler ansikten har tänkt mig att ha fem!
dicentra

Jättesnygga!!
Skall gå betong kurs nu till sommaren måste bara göra sånna!!
Såg att det fanns masker i både plast o papp vilket har du använt??

Vänligen MLK:-)) rose.gif
Jag använde de i plast! Gjorde precis två till igår och satte in lila glittrande ögon!
dennis.irene@telia.com
Vad kul med ansikten på pinne.Köpte en ny tomtemask i julas som låg i en plastform,den skall jag testa
till en sementform. Jag lånar din idè smile.gif
jakob
Härlig idee, den ska jag prova. JAg har med gjort ett ansikte , som blev en sol , med hål i munnen där ska det rinna vatten..så fort jag gjutit klart karet saom ska stå nedanför..
[attachment=51165:betongsol__Small_.jpg]

Inte så bra bild,,men visst är det kul med betong!
mvh Jakob
Härlig sol, Jakob! Jag gillade verkligen den....kanske snor din idé???? flirting.gif
Nettan8
CITAT (jakob @ 17-06-2010, 23:26) *
Härlig idee, den ska jag prova. JAg har med gjort ett ansikte , som blev en sol , med hål i munnen där ska det rinna vatten..så fort jag gjutit klart karet saom ska stå nedanför..
[attachment=51165:betongsol__Small_.jpg]

Inte så bra bild,,men visst är det kul med betong!
mvh Jakob

Skithäftigt!! Du måste fota när allt e klart. Och jag håller med dig,, betong e såååå kul!!!!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon